[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.1

Dużo siedzisz? Rozciągnij się w pracy [ĆWICZENIA]

Adam Ślęczek i Anna Rychlewska Ślęczek, założyciele szkoły jogi Joga u Źródeł, proponują posiadaczom zmęczonych kręgosłupów kilka prostych, ale bardzo skutecznych ćwiczeń.

siedzenie w pracy fot. Shutterstock
Siedzenie godzinami niekorzystnie wpływa na metabolizm, podnosi poziom niezdrowych trójglicerydów i obniża poziom dobrego cholesterolu HDL. Badania nad zagrożeniami wynikającymi z siedzącego trybu życia prowadzono na próbie 92 tysięcy ludzi przez 12 lat.

Osoby, które spędzały więcej niż 11 godzin dziennie w pozycji siedzącej, były o 21% bardziej narażone na zgon z powodu raka i o 27% z powodu chorób serca niż ci badani, którzy na krześle spędzali co najwyżej 4 godziny dziennie.

Opcji nie masz zbyt wiele. Ale zawsze możesz się porozciągać. Rozciąganie zwiększa napływ krwi do mięśni i rozluźnia je, przyspieszając regenerację; powiększa ruchomość stawów, dzięki czemu zachowujesz prawidłową sylwetkę i prawidłowo wykonujesz ćwiczenia. Duża ruchomość pozwala na pracę w pełnym zakresie ruchu i oddziałuje na mięsień na całej jego długości. Streczing wzmacnia też i uelastycznia ścięgna oraz więzadła.

ćwiczenia rozciągające rys. Mirosław Łuckoś
1. Wyprostuj plecy.

2. Skręt w prawo.

3. Barki opuść, odklej ręce od ciała.

4. Uszy na tej samej wysokości.

5. Wytrzymaj 5-10 oddechów.

6. Powtórz na drugą stronę.

ćwiczenia rozciągające rys. Mirosław Łuckoś
1. Rozstaw nogi, zrób skłon i umieść dłoń między stopami.

2. Bark do góry, rozluźnij brzuch, otwórz klatkę piersiową.

3. Wytrzymaj 5-10 oddechów. 

ćwiczenia rozciągające rys. Mirosław Łuckoś
1. Rozszerz kolana i zrób skłon, opierając dłonie na blacie.

2. Dociśnij pośladki, rozciągaj kręgosłup i szyję.

3. Wytrzymaj 5-10 oddechów. 

ćwiczenia rozciągające rys. Mirosław Łuckoś
1. Stań tyłem do biurka.

2. Oprzyj dłonie na blacie, biodra do przodu, pośladki spięte.

3. Unoś kość łonową i mostek.

4. Wytrzymaj 5-10 oddechów.  

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij