[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.7

Dlaczego warto więcej chodzić?

Skróć swoje męki w zatłoczonych autobusach i przez cały rok, jeśli tylko pogoda pozwala, wysiadaj 2-3 przystanki wcześniej. Odbije się to pozytywnie na Twoim zdrowiu, koncentracji i kreatywności. Oto 7 powodów, dla których warto więcej chodzić.

chodzenie dla zdrowia fot. shutterstock.com, 2015
1. Większa kreatywność

Zysk. Pracujesz w agencji reklamowej i musisz na za tydzień mieć 6 nowych pomysłów? Jak donosi pismo „PLoS ONE”, będziesz miał o 50% więcej dobrych pomysłów, jeśli oderwiesz się od komputera i zaczniesz chodzić.

Cena. W cytowanym przez „PLoS ONE” eksperymencie najbardziej kreatywni byli ludzie, którzy na 4 dni odcięli się od technologii i spędzali czas, wędrując w terenie. Wytrzymasz 4 dni offline?

REKLAMA

2. Unikniesz cukrzycy

Zysk. Uczeni z Imperial College London wyliczyli, że ludzie chodzący do pracy pieszo są o 40% mniej narażeni na cukrzycę niż Ci, którzy dojeżdżają do niej samochodem.

Cena. Jedyne, co musisz zrobić, to zostawić samochód pod domem. Możesz iść pieszo, dojechać rowerem, a nawet skorzystać z komunikacji miejskiej. Dojście na przystanek, wsiadanie, wysiadanie etc. to wystarczająca dawka wysiłku.

3. Będziesz szczuplejszy

Zysk. Niepostrzeżenie i podstępnie urósł Ci brzuch? Nawet nie wydając złotówki na karnety i buty do biegania, możesz w ciągu roku pozbyć się tych dodatkowych i zbędnych kilku kilogramów.

Cena. Oczywiście najlepszym sposobem na zrzucenie balastu są ćwiczenia kardio, ale wystarczy zwiększyć dawkę w miarę energicznego chodzenia o 20 minut dziennie, żeby w ciągu roku zrzucić dodatkowe 3,5 kilograma.

4. Zwiększysz wydolność

Zysk. Gdy zepsuje się winda, dostajesz zadyszki już na drugim piętrze? Po kilku tygodniach regularnych, intensywnych marszów będziesz mógł spokojnie zrezygnować z wynalazku pana Otisa.

Cena. Żeby szybko podnieść wydolność płuc, spacerek nie wystarczy. Musisz codziennie przez 20 minut żwawo maszerować na poziomie 75% tętna max. .

5. Skupisz się na dłużej

Zysk. Masz do wykucia 100 słówek na jutro? Jeśli zabierzesz je ze sobą na spacer, nauczysz się ich więcej i szybciej.

Cena. Prof. Seth Roberts, psycholog z University of California, odkrył, że ucząc się języka chińskiego na siedząco, nudzi się już po kilkunastu minutach. Chodząc – dopiero po godzinie. Z kolei Jeremy Howard z Singularity University odkrył, że na mechanicznej bieżni także potrafi się skupić godzinę; przy biurku zaledwie 20 minut.

6. Unikniesz grypy

Zysk. Gdy wszyscy dookoła będą kichać i prychać, Ty unikniesz gorączki, bolu głowy i kataru.

Cena. Japońskie badania wykazały, że najrzadziej chorują ludzie, ktorzy dziennie robią 7000 kroków i więcej. Z kolei pismo „Medicine & Science in Sports & Exercise” donosi, że 30-minutowy spacer znacząco podnosi liczbę komórek odpowiedzialnych za walkę z drobnoustrojami.

7. Uspokoisz się

Zysk. O ile nie zdecydujesz się na wyjazd do chatki w górach, o tyle możesz zniwelować jego niekorzystne skutki wywołane przez podwyższony poziom hormonów stresu.

Cena. Uczeni z Loyola University w Chicago wykazali, że nawet krótki, 15-20-minutowy spacer obniża poziom kortyzolu. Najskuteczniejszy jest spacer na łonie natury, więc jeśli masz gdzieś po drodze park – idź wśród drzew.

MH 06/14

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij