[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Czy sauna przyspiesza regenerację i budowę mięśni?

Mięśnie mogą rosnąć, gdy Ty odpoczywasz. Jest jeden warunek: ma być parno, gorąco, a Ty musisz być nagi.

sauna Twoje mięśnie osiągają najwyższą temperaturę między godziną 16:00 a 17:00. Właśnie wtedy są najsilniejsze.
Jeśli nie mieszkasz w Skandynawii, zapewne nie masz we krwi systematycznych wizyt w saunie. A szkoda, bo Twoja forma może na tym tylko skorzystać. Badacze z Uniwersytetu Koreańskiego odkryli, że krótkie posiedzenia w saunie po treningu oporowym powodują szybsze przyrosty siły i wielkości mięśni. Czyli to, na czym nam bardzo zależy. Zwiększenie temperatury mięśni o zaledwie 4 stopnie Celsjusza wzmacnia naturalne procesy anaboliczne w tkance mięśniowej, wyzwala więcej testosteronu i przyspiesza syntezę białek.

(Czy sauna pomaga w odchudzaniu? Oto odpowiedź.)

Co ciekawe, w tym samym badaniu porównano wyniki osób okrywających się kocami termicznymi z wynikami bywalców sauny – w obydwu przypadkach rezultaty były zauważalne, ale z tarczą z tego pojedynku wyszli miłośnicy gorącej pary. Co możesz wyciągnąć dla siebie z tej lekcji? Zamiast kończyć trening dodatkową serią na ławce, wyjdź wcześniej i oddaj się błogiej chwili relaksu w szwedzkim stylu. I nie mówimy o skręcaniu mebli. Twoje mięśnie na pewno na tym nie stracą. Nie bierzemy jednak odpowiedzialności za straty moralne wynikające z odwiedzin męskiej sauny w strefie nagości. Coś za coś.

Słupki w górę

Sauna wpływa nie tylko na mięśnie – korzysta całe ciało.

Szybciej

30-minutowa wizyta w saunie pozwalała biegaczom na skrócenie czasu biegu na 5000 metrów o średnio 2%.

Ręka na pulsie

Mężczyźni, którzy często korzystają z sauny, mają 50% niższe ryzyko zgonu z powodu problemów z sercem.

Główka

Osoby korzystające z saun cztery razy w tygodniu zmniejszyły ryzyko demencji o 63% w stosunku do nieregularnych bywalców.

W walce z demencją pomóc mogą również, a jakże, trening i dieta

REKLAMA

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij