[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

Czy alkohol wpływa negatywnie na Twoje mięśnie?

W PRL-u wszędzie wisiały plakaty głoszące, że „Alkohol – Twój wróg!”. Jednak i to hasło było jedynie propagandą. Okazuje się bowiem, że alkohol może być Twoim przyjacielem, gdy budujesz mięśnie. Sprawdź, jak pogodzić treningi z weekendowymi wypadami do miasta.

piwo fot. Valentyn Volkov, 2015, shutterstock.com
1. Czy alkohol może dać jakiekolwiek korzyści?

Jeśli chcesz nabrać masy, to owszem. Jak wynika z badań opublikowanych w piśmie „Alcoholism: Clinical and Experimental Research”, alkohol zmniejsza ilość kwasów tłuszczowych we krwi, dzięki czemu spalasz mniej kalorii i łatwiej jest Ci zbudować masę.

2. Ile można wypić, żeby nie zepsuć efektów treningu?

Trzy piwa. To samo pismo donosi, że negatywne skutki picia pojawiają się, gdy przekroczysz dawkę 0,8 g alkoholu na kilogram masy ciała. W przeliczeniu na normalne dawki wychodzi, że facet ważący 80 kg może bez większych szkód dla swoich mięśni wypić do trzech piw o zawartości 4,5% alkoholu.

3. Czy możesz trenować, gdy masz kaca?

Jeśli tylko dasz radę, to tak. Z badania opublikowanego w „Metabolism – Clinical and Experimental” wynika, że ćwiczenia fizyczne na kacu są bezpieczne. Ale pamiętaj, że dzień po pijaństwie masz niższy poziom glukozy we krwi, co może spowodować, że będziesz słabszy niż normalnie.

Żeby zatem nie spuścić sobie sztangi na głowę, gdy masz kaca, lepiej wybieraj ciężary o 20% lżejsze niż te, które zazwyczaj dźwigasz.

Rób, co chcesz, nawet pij, tylko nie tyj!

Przed wyjściem do knajpy rzuć okiem na tę listę, żeby wiedzieć, co zamówić, żeby nie przybrać na wadze. Oto dokładna zawartość kalorii w tym, co możesz zamówić. Kalorie są podane dla typowych jednorazowych dawek. Jeśli wódka, to w kieliszku, wino w lampce, whisky w szklaneczce etc.

1. Mocne alkohole

• Malibu - 47 kcal

• Gordon's Dry Gin – 56 kcal 

• Jose Cuervo - 56 kcal

• Smirnoff Red - 56 kcal

• Jack Daniel's - 57 kcal

• Jim Beam Black - 58 kcal

• Baileys - 84 kcal

• Jaegermeister - 90 kcal

2. Wina

• Don Perignon - 135 kcal

• Cabernet Sauvignon - 187 kcal

REKLAMA

fot. Africa Studio 2014/shutterstock.com
• Merlot - 187 kcal

• Chardonnay - 192 kcal

3. Drinki

• Smirnoff z colą - 109 kcal

• Jack Daniel's z colą - 109 kcal

• Wódka z Red Bullem - 112 kcal

4. Piwa

• Guinness - 213 kcal

• Grolsch - 245 kcal

• Heineken - 250 kcal

• Carlsberg - 253 kcal

Departament Zdrowia MH ostrzega

Używając alkoholu jako środka na przyspieszenie przyrostu masy mięśniowej, licz się jednak z tym, że nadużywanie może osłabiać Twoją pamięć. Na szczęście i temu można zapobiec.

Uczeni z Rush University Medical Center w Chicago odkryli, że niedobór witaminy B12 powoduje utratę pamięci, osłabienie funkcji poznawczych i zmniejszenie mózgu. Żeby zachować mózg w całości na starość - uzupełniaj witaminę B12 w dawce 3 μg dziennie.

MH 02/12

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij