[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

Co zmienia się w Twoim organizmie po czterdziestce?

Nawet jeśli dziś na 40-latków patrzysz jak na ludzi stojących nad grobem, zapewniamy, że i Ty kiedyś będziesz miał tyle lat. Zobacz, czego możesz się spodziewać. Minąłeś „40”? Oto plan naprawy skutków 20 lat życia, jakby jutra miało nie być. 

Życie po 40 Tak, tak - czasu nie da się oszukać...

1. Podnieś

Po „30” poziom testosteronu zaczyna spadać w tempie mniej więcej 1% rocznie. Ale zamiast się rozpłakać jak baba, zwolnij ten proces, zwiększając produkcję męskiego hormonu. Trzy razy w tygodniu zrób trening całego ciała z obciążeniem. Martwy ciąg i przysiady ze sztangą przestawią maszynerię produkującą testosteron w tryb turbo.

2. Zmniejsz dawki

Spada nie tylko produkcja testosteronu, ale też tempo metabolizmu. Jeżeli w wieku 45 lat nadal będziesz jadł tyle, co 20 lat wcześniej, będziesz musiał kupić sobie nowe spodnie. Żeby utrzymać wysoki poziom spalania, jedz pięć mniejszych posiłków dziennie zamiast dwóch solidnych. I jedz jabłka. Brazylijscy uczeni wykazali, że codzienne jedzenie jabłek zmniejsza ryzyko otyłości.  

REKLAMA

PRZECZYTAJ TEŻ: Czterdziestka? Nie czas na kryzys!

3. Rozciągaj

Od 20 lat siedzisz za biurkiem i zaczynasz już odczuwać tego skutki. Oprócz brzuszka, który urósł niespodziewanie, prawdopodobnie opadły Ci też barki. Żeby przywrócić postawę godną homo erectus, do każdego treningu dodaj krążenie ramionami. I drążek. Podciąganie świetnie prostuje plecy.

4. Śpij twardo

Nawet jeśli masz już taką pozycję zawodową, że nie musisz zarywać nocek, podwyższony po 40. r.ż. poziom kortyzolu może Ci utrudniać zaśnięcie. Zanim sięgniesz po leki nasenne, uzupełnij magnez. Znajdziesz go w kakao, czekoladzie, orzechach i... suplementach. Spróbuj, co Ci szkodzi?  

5. Wytrzymaj to

Nie licz zwycięstwa w kategorii open – młodsi raczej Cię pokonają. Ale jest jedna dyscyplina, w której wciąż możesz zdobywać medale: biegi długodystansowe. Uczeni z Institute for Physiology and Anatomy odkryli, że wytrzymałość maratończyków utrzymuje się na w miarę stałym poziomie aż do 50. r.ż. Później zostaną Ci jeszcze golf i szachy. 

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij