[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Co się dzieje, gdy zjesz za dużo?

Nawet dobrym i zdrowym jedzeniem można się przejeść. Ba, dobrym znacznie łatwiej niż złym. Nie namawiamy do grzechu obżarstwa, ale jeśli już Ci się zdarzy przesadzić, podpowiadamy, jak się temu oprzeć.

przejedzenie fot. Shutterstock
1. Palące pragnienia

Wielka porcja tłustej kiełbaski z grilla po całym dniu spędzonym w mokrym lesie jest jak wizyta nieba w jamie ustnej. Niestety, tłuste posiłki mogą wywołać zgagę, czyli cofnięcie się kwaśnej treści żołądka do przełyku, gdzie piecze i pali.

Jeśli zdarza Ci się to sporadycznie, sięgnij po leki zobojętniające, np. Rennie, Ranigast, Maalox czy Manti. Jeżeli jednak problem się powtarza, lepiej idź do lekarza, bo długotrwałe stosowanie tych leków może doprowadzić do biegunki lub zaparć.

2. Przez żołądek do serca?

Owszem, to przysłowie może się sprawdzać, ale gdy spróbujesz dostarczyć do serca za dużo naraz, raczej go nie wzmocnisz, a wręcz przeciwnie – zaszkodzisz. Obfity posiłek powoduje wydzielanie norepinefryny, która z kolei sprawia, że ciśnienie gwałtownie rośnie.

Jak wykazało badanie amerykańskiego departamentu do spraw weteranów, zawały serca zdarzają się czterokrotnie częściej po obżarstwie. Jeżeli więc masz np. nadciśnienie, jedz mniejsze porcje albo chociaż rób dłuższe przerwy między posiłkami.

3. Poobiednia drzemka jest OK

Najadłeś się i robisz się senny. Ogarnia Cię błogie lenistwo. Nie! To nie lenistwo, to fizjologia, a konkretnie neurofizjologia. Jak wynika z badań uczonych z University of Manchester, po zjedzeniu posiłku komórki w mózgu, odpowiedzialne za utrzymywanie nas w stanie gotowości, wyłączają się, więc nic dziwnego, że chce Ci się spać.

Sen po posiłku to jednak prosta droga do nadwagi, więc wybierz się lepiej na spacer. Żeby nie zasnąć w marszu, napij się przed wyjściem. Pamiętaj, że jednym ze sposobów odgonienia senności jest odpowiednie nawodnienie. Najlepiej napojem izotonicznym. Kawa też pomoże, ale na krócej.

REKLAMA

STRONA 1 z 2

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij