[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.8

Co mają wspólnego nowe technologie i zdrowy sen?

Wynaleźliśmy sobie suplementy właściwie na wszystko. Spalanie tłuszczu? Wiadomo. Budowanie mięśni? Prosta sprawa. Pobudzenie? Ile tylko chcesz. Stawiamy jednak dolary przeciwko orzechom, że nie znajdziesz żadnej pigułki, która zastąpi Ci dobry, zdrowy sen.

para w łóżku fot. Shutterstock
Po wklepaniu w Google frazy „problemy ze snem” otrzymasz zadowalającą ilość ok. 2 500 000 wyników. Co taka informacja oznacza w praktyce? W dużym skrócie tyle, że masowo poszukujemy recepty na to, aby w końcu zacząć się wysypiać. Aby wreszcie wstać rano w pełni zregenerowanym. Aby skończyć z zapijaniem śniadania kawą, a obiadu energetykiem.

Dlaczego zależy nam na tym tak bardzo? Śpimy, aby zregenerować siły, uregulować gospodarkę biochemiczną, wyrównać rytm serca i ciśnienie, a nawet odmłodzić skórę. Odpływamy na regulaminowe 7-8 godzin, żeby chronić się przed stresem, który nas za dnia. Gdy smacznie chrapiemy (to tylko synonim, w dosłownym chrapaniu nie ma nic dobrego, ale to już temat na inny artykuł) wypoczywa też nas mózg i od rana jest w stanie pracować wydajniej.

fot. Materiały promocyjne

Znasz to uczucie, gdy spałeś źle lub, co gorsza, nie spałeś w ogóle? Myślisz wtedy tylko o tym, aby jak najszybciej przykleić głowę do poduszki. Wszystko schodzi na drugi plan. Odpływasz. Chwilę później dociera do Ciebie, że poduszka ma klawisze, a kumple z pracy śmieją się z „QWERTY” na policzku.

Statystyki pokazują, że człowiek niewyspany wypada gorzej na wszystkich testach, jest rozdrażniony i zapominalski. Niewyspani ludzie dwa razy częściej powodują wypadki drogowe i przy pracy. Są nieefektywni i częściej chorują. Tak, nadal mówimy o efektach braku zdrowego snu. Sam widzisz, że warto się przyłożyć i przegonić nocne zmory. Oto najpopularniejsze sposoby, dzięki którym już tej nocy będziesz spał jak suseł:

1. Sypialnia to nie biuro - nie pracuj w łóżku. To pomieszczenie, w którym mają miejsce regenerujące, odstresowujące i przyjemne czynności. Wiesz, o co chodzi.

2. Cholerne, niebieskie światło. Atakuje z każdej strony, więc zapamiętaj raz na zawsze: sztuczne, błękitne światło telewizora, komputerów, tabletów i smartfonów działa podobnie jak światło dzienne, hamując wydzielanie melatoniny. Mózgowcy z Lighting Research Centre w Nowym Jorku zalecają, by nie zabierać do sypialni żadnej świecącej elektroniki.

3. Badania przeprowadzone przez brytyjski The Sleep Council wykazały, że po zakupieniu nowego łóżka śpimy średnio o 42 minuty dłużej niż dotąd. W MH wierzymy w małe kroki, więc zaczęlibyśmy od zadbania o samo serce sypialni, czyli materac. Jeśli jest dobrze dobrany odpowiednio wspiera kręgosłup i mięśnie, a także niweluje punkty największego nacisku. Jesteśmy również zdania, że jeśli już inwestować to jedynie w pewniaki. Do takich zdecydowanie należy cała nowa linia marki Curem. Widzieliśmy, leżeliśmy, polecamy. Zwłaszcza „przymiarkę” na żywo, którą bez problemu załatwisz sobie w jednym z salonów Sleep Planet (sleepplanet.pl).

fot. Materiały promocyjne

4. Wielu naukowców jako główną przyczynę kłopotów ze snem (lub przyczynę jego słabej jakości) wskazuje stres. I tak, zdajemy sobie sprawę, że ciężko będzie Ci nagle rozpocząć luzacki żywot tybetańskiego mnicha. Dlatego postaraj się pozałatwiać wszystkie pilne sprawy najpóźniej do godziny 21.00. Jeśli będziesz się nimi zajmował później, wpłyną na jakość Twojego snu.

5. Po raz 1410 na łamach MH: sport to zdrowie. Pamiętaj, aby trenować przynajmniej przez 200 minut tygodniowo. Pływaj, skacz, zasuwaj na rolkach, ale – teraz to ważne – bądź w ruchu! Taka jego dawka poprawiła u badanych jakość snu przeciętnie aż o 65%. Mięśnie i atletyczna sylwetka w gratisie.

Więcej informacji na stronie: curem.pl

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij