[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.1

Co boli w mięśniach? To zakwasy czy naciągnięcie mięśni?

Czy to tylko tak zwane zakwasy, czy też naciągnąłeś mięsień? Przeczytaj, zdiagnozuj i wylecz się sam. 

fot. © ValentinRussanov 2008/shutterstock.com
 

  Naciągnięty mięsień Zakwasy
Gdzie? Naciągnąć można dosłownie każdy mięsień, a przyczyną może być niemal wszystko: szarpnięcie, zmęczenie czy upadek. Tzw. zakwasy pojawiają się w tych mięśniach lub grupach mięśniowych, które zostały zmuszone do niezwykłego dla siebie wysiłku lub są zupełnie nieprzyzwyczajone do pracy.
Jak?
Na mięsień nagle działa siła, która przekracza wytrzymałość włókien mięśniowych na rozciąganie. Brak rozgrzewki zwiększa ryzyko naciągnięcia. Mięśnie są przepracowane albo nieprzyzwyczajone do obciążeń, do których je zmuszasz. Protestują w jedyny dostępny dla siebie sposób: bólem i ograniczeniem zakresu ruchu.
Kiedy?
Gdy czujesz ból i napięcie, które wzmagają się z godziny na godzinę, a w bolesnej okolicy może pojawić się zaczerwienienie lub siniak. Bóle "zakwasowe" pojawiają się później niż po naciągnięciu - nawet 72 godziny po wysiłku. Jeśli próbowałeś pokonać swój rekord albo pobiec dalej niż zazwyczaj, to zakwasy są nieuniknione.
Naprawa
Przyspieszysz rekonwalescencję, stosując metodę ochrzczoną angielskim skrótem RICE, czyli przerwij wysiłek i odpocznij (Rest), przyłóż lód (Ice), zastosuj ucisk (Compression) i unieś kończynę (Elevation). Po 3 dobach zacznij delikatnie ćwiczenia, by pobudzić krążenie. Daj odpocząć obolałym mięśniom przez tydzień. Wracając do treningów, przyłóż się do rozgrzewki i powtarzaj ćwiczenia tej grupy przez kilka tygodni po "zakwaszeniu" mięśni.

 

Men's Health 11/2007

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij