[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.1

Chroniczne zmęczenie? Winni: telefon i komputer

Jesteś cały czas zmęczony? Odłóż telefon i naładuj własne baterie. 

laptop Shutterstock.com
Powodów zmęczenia, trudności ze snem, brakiem koncentacji i energii może być wiele, w tym korzystanie z nowych technologii. "Codziennie spędzamy wiele godzin przed ekranem komputera i telefonu komórkowego, z którym witamy i kończymy każdy dzień, a to wpływa na stałe pobudzenie umysłu. Zmuszamy organizm do funkcjonowania ponad normę, a bodźce – chociażby wzrokowe – wpływają znacząco na długość i jakość snu, więc, co za tym idzie, także na nasze funkcjonowanie w kolejnym dniu" – wyjaśnia Karolina Jarmołowicz, psychoterapeuta w Ośrodku CENTRUM, ekspert portalu znanylekarz.pl.

Dodaje, że tempo naszego życia, ilość obowiązków, wysokie oczekiwania wobec siebie i innych oraz płynąca z nich frustracja, złość i lęk mają bezpośredni wpływ na ciągłe napięcie, które wpływa na nasz nastrój i zmęczenie. Ratunkiem jest regularna aktywność fizyczna na świeżym powietrzu i częsty relaks oparty na głębokim oddychaniu i wyciszaniu się. Połącz to z regularnym snem (stałe godziny zasypiania i budzenia się). "I, co najważniejsze, najlepiej godzinę przed snem przestań używać urządzeń elektronicznych. Poprawisz swój sen i zapewnisz właściwy odpoczynek dla organizmu" – radzi Jarmołowicz.

Zobacz też: Uzależnienie od gadżetów: nałóg XXI wieku oraz Internet - wróg czy przyjaciel?

Problem? Zrób to

Z patentami MH będziesz miał naładowane baterie na dłużej.

Godz. 7

Zrób trening

Zrób trening o poranku. Z badań wynika, że aktywność fizyczna o tej porze zredukuje zmęczenie w ciągu dnia nawet o 65 procent.

Godz. 15

Wypij do dna

Nie dopuszczaj do odwodnienia organizmu. To jedna z przyczyn, przez które możesz się czuć zmęczony. Oprócz popołudniowego espresso wypij butelkę wody.

Godz. 20

Wyłącz zasilanie

To czas, kiedy powinieneś wyłączyć baterie i postawić na pełen chillout. Po to, aby Twój układ nerwowy mógł się w pełni zregenerować i przygotować do kolejnego dnia.

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij