[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Chroń serce jak Iron Man

Iron Man musiał zbudować specjalny generator łukowy, żeby chronić serce przed śmiertelnie niebezpiecznymi odłamkami. Ty możesz zabezpieczyć swoje w mniej skomplikowany sposób. Zobacz, co Ci szkodzi i jak o nie dbać, aby długo biło mocno jak dzwon.

Chroń serce jak Iron Man fot. Minerva Studio 2014/shutterstock.com
Co szkodzi sercu?

Oto 10 rzeczy, które powodują, że Twoja pompa może się któregoś dnia zatrzeć na amen:

  • Stres. Nawet stres wywołany codziennym staniem w korkach jest groźny.

  • Papierosy. Ryzyko zawału u palaczy jest 2x większe niż u niepalących.

  • Bezruch. Brak ruchu sprawia, że Twoje serce "nie ćwiczy" i gdy później zmusisz je do wysiłku, odmawia posłuszeństwa.

  • Otyłość. Więcej ciała to większy obszar, do którego serce musi wtłoczyć krew przez węższe, bo otłuszczone tętnice.

  • Twoja płeć. Niestety, faceci częściej chorują na serce, choroby też dopadają ich wcześniej.

  • Węglowodany. Nadmiar węglowodanów powoduje problemy z metabolizmem, które są zabójcze dla serca.

  • Tłuszcze nasycone. Bo zwiększają poziom tzw. złego cholesterolu.

  • Poranek. Rano ryzyko zawału jest o 40% wyższe.

  • Poniedziałek. W ten dzień zdarza się 20% więcej zawałów niż w inne.

  • Wódka. W umiarkowanych dawkach alkohol jest OK, ale codzienne picie już nie.

REKLAMA

Tarcza dla serca - jak je chronić?

Nie da się uniknąć wszystkich czynników ryzyka. Jak zrezygnować bowiem ze stresu czy golonki od czasu do czasu? Ale możesz wzmocnić serce na tyle, że spokojnie poradzi sobie z zagrożeniami.  

1. Śpij w ciszy

Jeśli nie chcesz mieć nadciśnienia, zadbaj o ciszę w nocy. Niemieccy badacze odkryli, że ludzie, którzy muszą spać w pokoju, w którym dźwięk przekracza wartość 55 dB (ruchliwa ulica za oknem to około 70 dB), dwa razy częściej niż ci, którzy mogą spać we względnej ciszy (poniżej 50 dB), cierpieli na nadciśnienie tętnicze.

Jak ściszyć świat? Nie zostawiaj na noc pralki ani zmywarki, zamykaj okna od ulicy, a jeśli nic nie pomaga – zacznij używać na noc stoperów do uszu.

Patent: Rano masz naturalnie wyższe ciśnienie. Zredukuj je, słuchając spokojnej muzyki. Warto, bo zawały są najgroźniejsze właśnie rano. 

Jedz mniej, ale częściej. "British Medical Journal" donosi, że ludzie jedzący 6 lub więcej małych posiłków w ciągu dnia mają średnio o 5% mniej cholesterolu niż ci, którzy jedzą dwa razy dziennie.

2. Dotykaj jej

Z badań uczonych z University of North Carolina wynika, że już 10 minut kontaktu fizycznego (przytulanie, głaskanie) z dziewczyną może znacznie złagodzić objawy stresu, takie jak przyspieszone tętno i podwyższone ciśnienie.

Patent: Nie każde przytulanie ma jednak dobroczynny wpływ. Zdrada zwiększa ryzyko zawału. Nie wierzysz? Lekarze z St. Thomas’ Hospital w Londynie zauważyli, że 75% przypadków zawałów to efekt seksu z kochanką. Najniebezpieczniejsze były bliskie relacje z dużo młodszą panią. 

3. Idź pieszo

Przejście od 4000 do 5000 kroków dziennie dodatkowo obniża ciśnienie krwi przeciętnie aż o 11 punktów. Wyliczyli to uczeni z University of Tennessee.

Patent: 5000 kroków to około 3 kilometrów. Naprawdę nie zdążysz się nawet spocić, a strata czasu w porównaniu z jazdą samochodem to około 20 minut. Napisaliśmy "strata"? Błąd. Czysty zysk! 

4. Myj ręce

Niemieccy lekarze monitorowali zdrowie 570 ludzi przez 3 lata. Okazało się, że ci, którzy mieli w organizmie najwięcej przeciwciał (pozostałości po infekcjach), mieli też największe problemy z układem krwionośnym.

Patent: Jednym z najskuteczniejszych sposobów uniknięcia zakażenia jest częste mycie rąk. Uwaga: mydło w płynie jest lepsze niż w kostce, bo na kostce chętnie rozwijają się bakterie.  

5. Weź aspirynę

Naukowcy z University of North Carolina wyliczyli, że regularne zażywanie profilaktycznych dawek aspiryny zmniejsza o 28% ryzyko zawału u ludzi z grupy podwyższonego ryzyka.

Patent: Najlepiej przyjmuj lek tuż przed snem – wtedy jest najskuteczniejszy. 

STRONA 1 z 2

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij