[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.7

Chrapanie: przyczyny i leczenie nocnych koncertów

Twoja dziewczyna woli spać sama? Może za głośno chrapiesz? Raz na jakiś czas chrapie każdy z nas, nawet małe dzieci, ale kiedy codziennie, a właściwie conocnie dajesz popis swoich możliwości parawokalnych, pora coś z tym zrobić. Ty się w końcu wyśpisz, a ona wróci do Twojego łóżka.

para w łóżku fot. Shutterstock
Chrapanie to nie tylko kwestia niespokojnego snu. Ta pozornie niepoważna dolegliwość może też prowadzić do zaburzeń snu. Jeśli chrapiesz głośno, to zwiększa się ryzyko zawału serca o 30% i ryzyko udaru o ponad 60%.

Zacznij od pozbycia się nadwagi i rzucenia palenia. To jedne z najczęstszych przyczyn nocnych koncertów w sypialni.

Chrapanie potrafi też zniszczyć związek i tak wkurzyć współpasażerów na trasie transatlantyckiej, że od połowy trasy będziesz spał w przedziale bagażowym, albo – jeśli lecisz z kompanią komandosów – na tratwie, 11 km poniżej. Niestety, nie ma łatwych, przyjemnych i skutecznych środków na chrapanie. Te, które istnieją, są:

1. Łatwe, ale nieskuteczne

Problem z chrapaniem jest tak powszechny, że nic dziwnego, iż powstało mnóstwo cudownych środków, które mają je powstrzymać. Do tej grupy zaliczamy tabletki, krople i spreje do nosa. Byłoby cudownie, gdyby działały.

Niestety, jak wynika z danych Amerykańskiego Towarzystwa Zaburzeń Snu, ich skuteczność nie jest potwierdzona w sposób naukowy. Subiektywne oceny (najczęściej niewyspanych małżonek) są często pochlebne, jednak mierniki natężenia hałasu nie wykazały poprawy.

STRONA 1 z 2

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij