Brakuje Ci motywacji? Wyjdź na spacer

Najlepszy sposób na rozbudzenie motywacji zarówno do treningu, jak i pracy? Mroźny spacer.

spacer z psem fot. shutterstock.com

Niby w Polsce nie brakuje wyznawców Wima Hofa, a morsowanie to podobno nasz nowy sport narodowy, ale, prawdę mówiąc, poza tymi wciąż przecież nie aż tak licznymi mrozolubnymi jakoś nie widać zbyt wielu zwolenników zimowych treningów w outdoorze. Gdy spada śnieg, wizja ciepłej kołderki i nowego sezonu serialu na Netfliksie osłabiają motywację, więc ironią losu jest fakt, że według badań opublikowanych niedawno w „The World Journal of Biological Psychiatry” lekarstwem na brak motywacji do ćwiczeń czy pracy może być wyjście na zimowy spacer.

ZOBACZ TEŻ: Dlaczego nic ci się nie chce?

REKLAMA

Naukowcy z Max Planck Institute for Human Development przez pół roku skanowali za pomocą rezonansu magnetycznego mózgi regularnych spacerowiczów i odkryli, że oprócz poprawy funkcji tlenowych i podkręcenia metabolizmu, lekkie ćwiczenia na świeżym powietrzu mogą pozytywnie wpływać na istotę szarą w prawej, grzbietowo-bocznej korze przedczołowej mózgu, która jest odpowiedzialna m.in. za planowanie i samoregulację. Wiadomo także, iż redukcja istoty szarej w obszarze przedczołowym mózgu związana jest z wieloma zaburzeniami psychicznymi. Dodatkowo, badacze zaobserwowali także poprawę pamięci i koncentracji u uczestników eksperymentu. Z naukowego na nasze: nie ma co zapadać w zimowy sen!

SPRAWDŹ TEŻ: Jak łatwo wyrobić w sobie dobre nawyki?

Zima nie taka zła

Trening na zewnątrz w zimowych miesiącach jest dobry nie tylko dla Twojego umysłu, ale i ciała.

Lepsze osiągi fitnessowe

Zimne powietrze powoduje zwężenie naczyń krwionośnych, zmuszając serce do cięższej pracy. Już samo to zwiększa VO2 max – Twój wskaźnik wydolności fizycznej.

Szybsze spalanie tłuszczu

Często doświadczana, nawet łagodna ekspozycja na zimno zwiększa poziom brunatnej tkanki tłuszczowej, która tłuszczyk zamienia na energię.

Większa odporność

Badania wykazały, że regularne treningi w zimne dni podnoszą Twoją odporność i tym samym mogą zmniejszyć ryzyko zachorowania na grypę u mężczyzn nawet o 20-30%.

REKLAMA