Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Bezsenność - jak z nią walczyć?

Gdy zauważasz, że masz problemy z zaśnięciem, każda kolejna noc jest jeszcze trudniejsza. Naucz się zasypiać, a obudzisz się zdrowszy.

Bezsenność, insomnia 25% Polaków śpi krócej niż 6 godzin na dobę.

Zagrożenie

Wg szacunków na zaburzenia snu cierpi połowa Polaków. Problem nie jest tak banalny, żeby można go było zbyć rzuconym od niechcenia „wyśpię się w weekend”. Gdy śpisz za mało, Twój organizm zużywa się szybciej – rośnie zagrożenie cukrzycą, depresją, chorobami serca. Bezsenność bardzo źle wpływa też na związki, Twoje IQ i wydajność w pracy, nie mówiąc już o wynikach sportowych.

Prawda

Bezsenność to nie to samo, co noce zarwane na obsesyjnym przeglądaniu Facebooka, graniu w grę czy rozmowach z kolegą. Bezsenność to poważny problem, dotykający około 30% populacji. Ludzie, u których zdiagnozowano bezseność, są bardziej narażeni na depresję, samobójstwo, znacznie częściej niż inni chorują na serce, miewają problemy z alkoholem, odczuwają spadek zdolności poznawczych i wydajności w pracy. Statystycy wyliczyli, że ludzie śpiący mniej niż 7 godzin na dobę są o 12% bardziej narażeni na przedwczesną śmierć.

Przeczytaj też: 7 patentów na zdrowy sen

Plan działania

To, że musimy spać około 7-8 godzin, jest wyznaczone przez biologię. Ale biologia wcale nie mówi, kiedy masz spać. Jeśli nie możesz zasnąć o godzinie 22, kładź się później. Nie ma znaczenia, czy to będzie 22, czy 2 w nocy – najważniejsze, żebyś przespał 7 godzin. I pamiętaj, że największym wrogiem zaśnięcia (oprócz włączonych ekranów) jest stres. Zrób listę zmartwień i zapisz je sobie jako zadania na jutro. Wg uczonych z Northwestern University ten prosty trik pozwala spać dłużej i mocniej

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij