[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Bezsenność - jak z nią walczyć?

Gdy zauważasz, że masz problemy z zaśnięciem, każda kolejna noc jest jeszcze trudniejsza. Naucz się zasypiać, a obudzisz się zdrowszy.

Bezsenność, insomnia 25% Polaków śpi krócej niż 6 godzin na dobę.

Zagrożenie

Wg szacunków na zaburzenia snu cierpi połowa Polaków. Problem nie jest tak banalny, żeby można go było zbyć rzuconym od niechcenia „wyśpię się w weekend”. Gdy śpisz za mało, Twój organizm zużywa się szybciej – rośnie zagrożenie cukrzycą, depresją, chorobami serca. Bezsenność bardzo źle wpływa też na związki, Twoje IQ i wydajność w pracy, nie mówiąc już o wynikach sportowych.

Prawda

Bezsenność to nie to samo, co noce zarwane na obsesyjnym przeglądaniu Facebooka, graniu w grę czy rozmowach z kolegą. Bezsenność to poważny problem, dotykający około 30% populacji. Ludzie, u których zdiagnozowano bezseność, są bardziej narażeni na depresję, samobójstwo, znacznie częściej niż inni chorują na serce, miewają problemy z alkoholem, odczuwają spadek zdolności poznawczych i wydajności w pracy. Statystycy wyliczyli, że ludzie śpiący mniej niż 7 godzin na dobę są o 12% bardziej narażeni na przedwczesną śmierć.

REKLAMA

Przeczytaj też: 7 patentów na zdrowy sen

Plan działania

To, że musimy spać około 7-8 godzin, jest wyznaczone przez biologię. Ale biologia wcale nie mówi, kiedy masz spać. Jeśli nie możesz zasnąć o godzinie 22, kładź się później. Nie ma znaczenia, czy to będzie 22, czy 2 w nocy – najważniejsze, żebyś przespał 7 godzin. I pamiętaj, że największym wrogiem zaśnięcia (oprócz włączonych ekranów) jest stres. Zrób listę zmartwień i zapisz je sobie jako zadania na jutro. Wg uczonych z Northwestern University ten prosty trik pozwala spać dłużej i mocniej

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij