[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.1

Antykoncepcja - wskaźnik Pearla

Mężczyźni nie są tytanami wiedzy o antykoncepcji. A szkoda, bo wydawałoby się, że to dość istotna cześć naszego codziennego życia. Aby nadrobić te rażące braki, zacznijmy od podstaw - przedstawiamy słynny wskaźnik Pearla.

Kondom Wyobrażacie sobie świat bez prezerwatyw? My nie.

Wskaźniki Pearla

Co lubią faceci? Konkrety. Dlatego w latach 30. pewien facet, Raymond Pearl, postanowił sprawdzić konkretnie, która metoda skuteczniej chroni przed niechcianą ciążą, i wymyślił na to sposób. Tę metodę pomiaru skuteczności antykoncepcji nazywamy dziś wskaźnikiem Pearla.

Metoda wymyślona przez Pearla polega na tym, że porównuje się liczbę ciąż, do których doszło w ciągu roku w grupie 100 kobiet konsekwentnie stosujących daną metodę. Wskaźnik Pearla dla kobiet, które nie stosują żadnej metody i regularnie współżyją, wynosi 85. To znaczy, że na 100 kobiet po roku aż 85 będzie w ciąży.

REKLAMA

Natura jest naprawdę skuteczna, jak widać. Ale patrząc po milionach par bez dzieci albo z jednym dzieckiem, widać też, że nauczyliśmy się nieco tę płodność hamować. I rzeczywiście, stosowanie antykoncepcji drastycznie zmniejsza liczbę ciąż. W przypadku prezerwatywy wskaźnik Pearla wynosi 2, co oznacza, że spośród 100 kobiet, których partner (partnerzy) za każdym razem zakładał gumkę, tylko 2 zaszły w ciążę.

Jednak uwaga – wskaźnik Pearla ma dwa stopnie. Pierwszy to założenie, że metoda była stosowana idealnie wg wskazań. I właśnie w takim przypadku prezerwatywa ma wspomniany wskaźnik 2. Jednak wskaźnik oblicza się również dla zastosowań typowych, czyli z uwzględnieniem tego, że czasami zapomni się pigułki, czasami prezerwatywa pęknie albo się zsunie etc. I tutaj już nie jest tak skutecznie.

W przypadku prezerwatywy wskaźnik Pearla przy stosowaniu „real life” wynosi aż 18, czyli że niemal co piąta kobieta po roku będzie w ciąży. Oczywiście wskaźnik Pearla nie jest idealny, bo wiele zależy od płodności partnerów, częstotliwości stosunków, ich terminów etc., ale wciąż pozostaje najpopularniejszym narzędziem do porównywania skuteczności antykoncepcji.

Zobacz również, jak nie używać prezerwatyw, czyli wykaz najczęstszych błędów popełnianych przez facetów. A niby to wszystko takie proste.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij