[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

9 nietypowych zagrożeń w biurze

Myślisz, że w lśniącym i nowocześnie urządzonym korpo nic Ci nie grozi (zwolnienie się nie liczy)? zobacz, jak przy niewielkich zmianach uporać się ze stresem, polepszyć koncentrację i kreatywność.

korpo, awans, praca

1. Brak trzeciej ręki

Trzymanie telefonu uchem na ramieniu zwiększa ryzyko miniudaru – donosi magazyn „Neurology”. Opisuje przypadek 43-letniego mężczyzny, który po godzinie rozmawiania przez telefon w takiej pozycji doznał uszkodzenia tętnicy szyjnej, która zaopatruje w tlen i składniki odżywcze mózg i nerwy wzrokowe. W konsekwencji mężczyzna przez pewien czas cierpiał na zaburzenia wzroku, słuchu i mowy. Dr Mathieu Zuber, który zajmował się tym przypadkiem, radzi używać słuchawek lub zestawu głośnomówiącego, jeżeli już naprawdę nie możesz trzymać słuchawki w ręku.

2. Terapia zielenią

W klimatyzowanych pomieszczeniach, przy pracujących komputerach, koniecznie trzeba postarać się o rośliny. Badania na Uniwersytecie Stanowym w Teksasie wykazały, że posiadacze roślin są o 10% bardziej zadowoleni z pracy. Szczególnie polecamy bambusy, fikusy i paprocie. Pomagają utrzymać stężenie dwutlenku węgla i wilgotności w powietrzu na optymalnym poziomie. Spoglądanie na zieleń poprawia koncentrację. I działa lepiej niż oglądanie nawet najlepszych goli świata na zielonej murawie na YouTube.

REKLAMA

PRZECZYTAJ TEŻ: 19 trików na awans

3. Piąta kawa

W kubkach widać kawę, a przy dystrybutorze z wodą pusto. Kawa w małych ilościach (1-3 filiżanki dziennie, nie kubki!) nie ma szkodliwego wpływu na nasz organizm. Ale picie jej w dużych ilościach powoduje obniżenie nastroju i nerwowość. Kawa poza tym odwadnia, a zmęczenie, które usiłujesz pokonać za pomocą kawy, może być skutkiem odwodnienia. Pij co najmniej litr niegazowanej wody dziennie.

4. Pułapka na myszy

W ostatnich latach lekarze obserwują coraz częstsze występowanie bolesnego zespołu cieśni nadgarstka [ang. RSI – repetitive strain injury], który występuje u osób spędzających codziennie kilka godzin przed monitorem komputera. Badania w Wielkiej Brytanii wykazały, że na RSI skarży się prawie pół miliona pracowników. Staraj się, aby Twoje przedramię opierało się na blacie, albo przerzuć się na tablet. Niezależne badania kliniczne wykazały, że tablet piórkowy jest dużo bardziej ergonomicznym narzędziem wprowadzania danych i użytkownicy komputerów, aby uniknąć RSI, powinni z nich korzystać jak najczęściej.

DLA AMBITNYCH: Jak zostać szefem i przeżyć?

5. Głupie dzwonki

Wybierz w telefonie cichy, dyskretny dźwięk albo przestaw go na wibrację. Kretyńskie dźwięki, wydobywające się z komórek naszych kolegów, są na czołowym miejscu najbardziej wkurzających rzeczy w pracy. Wybijają nas z rytmu, a potem potrzebujemy chwili, by dojść do siebie.

6. Azyle

Brak pomieszczenia, w którym możemy przez chwilę pobyć sami, sprawia, że gorzej nam się myśli. „Kuchnia czy osobny pusty pokój sprzyjają kreatywności” – zauważa Tom Stewart, psycholog specjalizujący się w optymalizowaniu warunków pracy. Ludzie przebywający ciągle w tym samym otoczeniu szybko zaczynają myśleć schematami. Zrobienie sobie przerwy może sprawić, że wrócimy na miejsce z nowymi pomysłami.

7. Mowa geeków

Nie możesz dostać się do swojej poczty komputerowej, wołasz administratora, a ten tłumaczy Ci, co masz zrobić. Brzmi to mniej więcej tak: bla, bla, bla, bla. Kiwasz głową, udając mądrego, i nadal nie wiesz, co robić. Badania wskazują, że prawie 70% pracowników nie rozumie, co mówi do nich facet od komputerów. Jedna trzecia awarii komputerowych w firmach jest spowodowana tym, że pracownicy źle zrozumieli instrukcje admina. Nie udawaj ważniaka, tylko zawsze proś, żeby Ci to powiedział jeszcze raz – tylko po ludzku.

8. Jedzenie nad klawiaturą

„Na przeciętnej biurowej klawiaturze znajduje się więcej bakterii niż na desce sedesowej – mówi dr Mark Enright, mikrobiolog z Imperial College w Londynie. – A przyczyną jest oczywiście głupi zwyczaj jedzenia przy biurku”. Wyjdź więc na lunch, zwłaszcza że to sprzyja kreatywności, jak pisaliśmy w pkt 6.

9. Powietrza!

 Brak świeżego powietrza zaburza koncentrację uwagi i powoduje zmęczenie. Lekarze ostrzegają, że klimatyzowane biura sprawiają, iż dwa i pół raza częściej zapadamy na choroby układu oddechowego. Lepiej co jakiś czas otwórz okno i pooddychaj albo przejdź się dookoła budynku. Tylko nie łącz tego z szybkim dymkiem.  

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij