[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

9 naukowych patentów na odchudzanie

Gdy walka idzie o Twoje zdrowie i dobre samopoczucie, przydadzą Ci się potężni sojusznicy. Oto najnowsze naukowe patenty, dzięki którym raz na zawsze zrzucisz cały zbędny tłuszcz. Sprawdź je i spraw, aby odchudzanie było łatwe jak nigdy dotąd.

zielona kawa Viktoria Gavrilina, 2015, shutterstock.com
1. Słodko-słony

Łatwiej jest wystrzegać się nadmiaru kalorii, gdy rozumiesz mechanizm, który popycha Cię do ich pochłaniania. Jeden z powodów wyjaśniają tureccy naukowcy, którzy odkryli, że stres intensyfikuje słodki i słony smak. „To może powodować, że jedzenie sprawia większą przyjemość” – mówi dr Esin Ileri-Gurel, autor badania. Tak dużą, że nie możesz się powstrzymać i zjadasz o wiele więcej, niż potrzebujesz.

Miałeś w pracy ciężki dzień? Zanim siądziesz do stołu, postaraj się rozładować emocje. Zrobisz to np. wracając do domu rowerem, a nie stojąc w korku i dodatkowo się frustrując.

Więcej białka + niski IG = mniej kg.

2. Brytyjskie śniadanie

Dietetyczne pomysły panów Dukana czy Atkinsa, polegające na całkowitym odcięciu węglowodanów, mogą być przez pewien czas skuteczne, ale ostatnie badania opublikowane w „Journal of the American Medical Association” wykazały, że dieta oparta tylko na białku ma negatywny wpływ na zdrowie: między innymi zwiększa ryzyko wystąpienia chorób serca.

Jednak kierunek polegający na zwiększeniu w diecie udziału białka jest jak najbardziej słuszny. Jeśli dodatkowo połączysz go z jedzeniem potraw o niskim indeksie glikemicznym, sukces znajdzie się na wyciągnięcie ręki. Oba powyższe warunki spełnia na przykład zestaw śniadaniowy składający się z fasoli na toście z pełoziarnistego pieczywa. Milordzie, podano do stołu!

3. Soku? Nie, dziękuję

Uważaj, co pijesz rano – podstępny wróg kryje się pod maską źródła witamin. Pismo „Advances in Nutrition” opublikowało wyniki badań osób pijących na śniadanie sok pomarańczowy. Przez 2 godziny po posiłku tempo, w jakim spalały tłuszcz, malało o 20%.

„Organizm spala szybciej węglowodany niż tłuszcz, więc gdy zawarty w soku cukier dostaje się do krwiobiegu, dostaje pierwszeństwo” – tłumaczy dr Jodi Stookey, autorka badania. Podobna reakcja wystąpi przy innych rodzajach soków, nawet tych ze świeżych owoców. Jeśli rano nie możesz się bez nich obejść, zjedz na śniadanie mniej węglowodanów z innych źródeł.

REKLAMA

REKLAMA

fot. Twin Design / Shutterstock.com
4. Siła mediów społecznościowych

Zaangażowanie mediów społecznościowych w proces walki z balastem może okazać się czynnikiem przesądzającym o sukcesie. Wyniki badań opublikowane w piśmie „Obesity” wskazują, że zamieszczanie na Facebooku informacji na temat postępów w pozbywaniu się kilogramów może zwiększyć Twoją skuteczność nawet o 20%.

Mechanizm jest prosty i znany od dawna: gdy publicznie coś deklarujemy, mamy większą motywację, żeby tego dotrzymać. Zmieniło się jednak jedno: zasięg. Teraz Twoją publicznością jest praktycznie cały świat.

5. Nie kozakuj

Zasada „kto gra grubo, wygrać musi”, nie sprawdza się w przypadku odchudzania. Podczas badań przeprowadzonych na George Washington University okazało się, że faceci oczekujący, że szybko i łatwo pozbędą się balastu, byli o 20% mocniej narażeni na wystąpienie efektu jo-jo niż ci, którzy zakładali stopniowy i wolniejszy spadek wagi.

„Zbyt wysokie oczekiwania mogą prowadzić do większych rozczarowań i obniżać wiarę w siebie, potrzebną do realizacji zamierzeń” – mówi dr Erin Olson, autorka badnia. Nie chodzi tylko o to, żeby zakładać, że schudniesz 2 kg zamiast 5 kg. Szukaj celów stosunkowo łatwych do realizacji, które przybliżą Cię do sukcesu, jak np. to, że przy każdym posiłku będziesz jeść warzywa.

6. Zielone wsparcie

Jedzenie nieprzetworzonej żywności zdaje się mieć sens również w przypadku kawy. Jeśli do kawiarki tym razem nie wsypiesz zwykłych, palonych ziaren, tylko kawę zieloną, która nie jest palona ani fermentowana, możesz dostać wsparcie w walce z balastem.

Badania przeprowadzone przez American Chemical Society sugerują, że hamuje ona absorbcję glukozy, zmniejszając jej ilość, która trafia do komórek tłuszczowych. W ciągu 22 tygodni badani pijący zieloną kawę schudli o 8 kg więcej niż grupa pijąca placebo. Zielony ekwipunek kupisz np. na krainakawy.pl.

REKLAMA

Garść patentów na to, by dobrze zacząć dzień fot. shutterstock.com

Dzięki sile kontrastów zjesz mniej o 30%.

7. Daltoniści jedzą więcej

Okazuje się, że istotny jest nie tylko rozmiar (na duże talerze nakładamy więcej niż na małe), ale również kolor zastawy stołowej. W Georgia Institute of Technology przyjrzano się bliżej związkowi między wielkością porcji a kolorem jedzenia i talerza. Gdy były kontrastowe, badani nakładali na talerz 30% mniej makaronu niż wtedy, gdy były podobne.

Autorzy badania tłumaczą, że przy braku różnic kolorystycznych trudniej właściwie ocenić ilość jedzenia. Kamień może spaść Ci z serca – nakładając na talerz górę jedzenia, nie jesteś łakomy, tylko po prostu zostałeś oszukany!

8. Długich snów...

Pojawił się kolejny dowód na związek między snem a utratą wagi. Badacze z uniwersytetu w Uppsali (Szwecja) odkryli, że długotrwały niedobór snu negatywnie wpływa na mózg. Zmęczeni uczestnicy badania częściej sięgali po jedzenie o wysokiej zawartości cukru i tłuszczu, przez co przytyli 5 kg.

Pamiętaj o tym, gdy następnym razem będziesz się zastanawiał, czy pograć jeszcze przez pół godziny, czy wreszcie położyć się spać. Dobranoc.

Chcesz schudnąć? No to myk do łóżka!

9. Codziennie!

Odkrycia japońskich naukowców sugerują, że dla kontroli wagi istotna jest nie tylko odpowiednia długość snu, ale jego regularność. Przez 3 lata obserwowano badanych – osoby o największych różnicach w długości snu tyły, a te, które chodziły spać i wstawały mniej więcej o tej samej porze, traciły na wadze.

Autor badania dr Daiki Kobayashi twierdzi, że taki tryb życia sprzyja odpowiedniej gospodarce hormonami regulującymi poczucie głodu, np. leptyną. 

MH 04/14

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij