Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

Zaburzenia erekcji: przyczyny impotencji

Men's Health zapytał ekspertów o przyczyny zaburzeń erekcji i patenty na to, abyś w łóżku zawsze stawał na wysokości zadania. Okazuje się, że przyczyn męskiej niemocy w sypialni czasem trzeba szukać w innych miejscach, niż moglibyśmy się spodziewać.

fot. Karramba Production 2014/shutterstock.com
Erekcja to zasługa największej pompy krwi w organizmie – Twojego serca. To właśnie ono musi być w doskonałej formie, aby nic nie zakłócało Twoich nocnych harców z partnerką. Wszystko, co źle wpływa na kondycję tego organu, ma więc także negatywny wpływ na sprawność Twojego najbliższego kumpla.

Drugim czynnikiem jest testosteron. To dzięki temu hormonowi osiągasz solidny wzwód (i nie tylko - jeśli jesteś ciekaw, czym jeszcze rządzi w Twoj organizmie, przeczytaj artykuły "Testosteron: siła napędowa faceta", "Wszystko o testosteronie" oraz "Prawdy i mity o testosteronie"). Ale oprócz mocnego serca i odpowiedniego poziomu testosteronu jest jeszcze co najmniej kilka rzeczy, które mogą wpłynąć na to, jak spiszesz się w łóżku.

1. Paragony za zakupy

Tak, my też jesteśmy zdziwieni. Jak się jednak okazuje, rodzaje papieru termicznego i atramentu używane do produkcji większości paragonów, które otrzymujesz wszędzie, gdzie są kasy fiskalne, zawierają wysoki poziom bisfenolu A. Związek ten zwiększa w organizmie produkcję kobiecego hormonu – estrogenu. To właśnie estrogen i kilka innych zmian hormonalnych wywoływanych przez bisfenol szkodzi Twojej erekcji. Bisfenol A (BPA) zawierają  także wydruki z bankomatów, lotniskowe naklejki na bagażach, kupony na loterię oraz twardy plastik i żywność konserwowana w puszkach.

2. Słodkie desery

Spożywanie cukru, czy w postaci kawałka ciasta, czy puszki z napojem, powoduje wzrost glukozy w Twojej krwi, co stymuluje uwalnianie insuliny. Ta zaś szkodzi produkcji testosteronu w organizmie, jak zapewniają amerykańscy naukowcy. Ten związek (cukier-insulina-testosteron) znajduje potwierdzenie swojego istnienia w porannych wzwodach – stężenie testosteronu jest większe w godzinach porannych, ponieważ nie jadłeś od kilku godzin.

 

Zaburzenia erekcji fot. shutterstock.com
3. Zbyt mało snu

Według badań przeprowadzonych na Uniwersytecie w Chicago spanie po 5 godzin (lub mniej) przez kilka dni z rzędu wystarczyło, aby poziom testosteronu zmierzony u badanych młodych, zdrowych facetów, spadł o 10 procent. Sen ma kluczowe znaczenie dla produkcji testosteronu. Jeżeli przesypiasz niewystarczającą ilość czasu – czyli jakieś 7-8 godzin co noc – być może znalazłeś właśnie przyczynę swoich problemów z erekcją.

4. Dziecko w sypialni

Spanie w pobliżu niemowlęcia obniża poziom hormonu męskości o znaczące 7%, jak wykazały badania Notre Dame and Northwestern University. Może wydawać Ci się, że powodem Twojej niedyspozycji jest zakłócany przez płacz dziecka, płytki i urywany sen. Niestety, autorzy badań zapewniają, że to właśnie stojące w waszej sypialni łóżeczko z bobasem, podczas gdy śpisz, powoduje spadek testosteronu.

 

Zaburzenia erekcji fot. shutterstock.com
5. Soja w nadmiarze

Ulubiony wegański składnik diety zawiera "estrogenowe" właściwości, które wpływają niekorzystnie na Twoje zapasy testosteronu, o czym zapewniają naukowcy z Harvard Medical School. Sojowy kotlet nie zabije Twojego libido, ale dieta oparta w dużej części na tych produktach może popsuć Ci miłosne popisy. Pisaliśmy o tym szerzej w artykule "Czy soja jest groźna dla mężczyzn?" - warto przeczytać, bo wnioski naukowców są niepokojące.

6. Spędzanie czasu w pomieszczeniach

Witamina D odgrywa ważną rolę w produkcji testosteronu. Gdy Twój organizm nie otrzymuje jej z diety lub Twoja ekspozycja na światło słoneczne jest niewielka – wtedy mówimy o jej niedoborach. Stąd już prosta droga do gwałtownych spadków w poziomie testosteronu (nawet do 20%). Na szczęście zaledwie 15 minut popołudniowego słońca zapewni Ci niezbędną dzienną dawkę witaminy D. Jeśli nie czytasz właśnie tego artykułu na parkowej ławce na ekranie smartfona lub tabletu, wyjdź na kwadrans z domu i problem z głowy.

 

Zaburzenia erekcji fot. shutterstock.com
7. Za dużo biegania

Jak sugerują badania specjalistów z University of British Columbia, bieganie 60 lub więcej kilometrów tygodniowo może zmniejszyć poziom testosteronu o 17 procent. Bieganie zbyt dużo i często może powodować zakłócenia w komunikacji mózgu i gruczołów produkujących hormony, co wyjaśnia zmniejszony poziom testosteronu u zaawansowanych biegaczy. Nie oznacza to jednak Twojego usprawiedliwienia dla rezygnacji z aerobów w ogóle - wystarczy zmniejszenie ich ilości.

8. Alkohol

Tylko nie to! Przyznaj, pewnie w duchu modliłeś się, aby na liście nie znaleźć napojów wyskokowych. Niestety, zgodnie z tym, co przekazują nam naukowcy z University of Oklahoma, wiele składników w popularnych drinkach i napojach alkoholowych może mieć destrukcyjny wpływ na Twoją potencję. Między innymi mamy tu na myśli chmiel w piwie oraz kongenery w winie i alkoholach wysokoprocentowych. Na Twoje szczęście, badacze tłumaczą, że dwa drinki dziennie nie wpłyną raczej szkodliwie na Twoje seksualne poczynania, więc jeśli zachowasz umiar, wszystko będzie OK.

Zobacz także:

 Bądź nieugięty!

 Podwozie mężczyzny: instrukcja obsługi

MH

 

Komentarze

 (11)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij