[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

7 wyznaczników dobrej formy i zdrowia [nowe reguły]

Wszystko ewoluuje. Aktualizujemy aplikacje, poprawiamy rekordy, reformujemy szkolnictwo... Nic dziwnego, że i lekarze updatują stare zasady i wprowadzają nowe. Sprawdź, czy jesteś na bieżąco z regułami dotyczącymi Twojego zdrowia.

waga wyznaczniki zdrowia fot. Getty Images
1. Nawodnienie

Stara reguła:

Pij 2 litry wody dziennie

Nowa zasada:

Sikaj 5 razy dziennie

Gdybyś wycisnął z mózgu całą wodę, czyli zrobił sobie wodę z mózgu, mózg ważyłby mniej więcej o 2/4 mniej. To dotyczy zresztą nie tylko mózgu. Woda znajduje się w każdej komórce Twojego ciała. Gdy masz jej za mało, a więc gdy jesteś odwodniony, robisz się wolniejszy, słabszy i głupszy.

Dlatego przez lata zalecenie brzmiało: pij dwa litry wody dziennie. Jednak ta uniwersalna zasada była mało precyzyjna, bo dla drobnego faceta 2 litry dziennie to za dużo, a dla wielkiego bywalca siłowni i maniaka CrossFitu - zdecydowanie za mało.

Zatem przestań liczyć szklanki, a zacznij odliczać wizyty przy pisuarze. Staraj się pić tyle, żeby w ciągu dnia 4-5 razy odwiedzać toaletę. Odwiedzasz rzadziej? Napij się. Odwiedzasz częściej niż 8 razy na dobę? Sprawdź poziom cukru, bo wielomocz może być objawem cukrzycy.

Działaj

Jak donosi pismo "Nutrition Reviews", naprawdę intensywny trening potrafi wycisnąć z Ciebie tyle potu, że tracisz nawet 10% masy ciała. Planujesz dać sobie w kość? Zważ się przed treningiem i po nim. Po treningu wypij mniej więcej tyle litrów wody, ile straciłeś. Tylko powoli, nie od razu.

2. Skład ciała

Stara reguła:

BMI poniżej 25

Nowa zasada:

WHR poniżej 0,9

Uczeni z University of Texas odkryli, że około 10% zdrowych jak byki facetów wykonujących pracę fizyczną wg standardów systemu BMI wpada do kategorii "otyły". Problem polega na tym, że indeks masy ciała, czyli BMI, nie potrafi odróżnić, czy ta masa to głównie tłuszcz czy mięśnie.

Lepszym wskaźnikiem jest stosunek obwodu w pasie do obwodu w biodrach (WHR – waist-to-hip ratio). Badacze z Mayo Clinic po przebadaniu 15 000 dorosłych odkryli, że ryzyko śmierci w ciągu następnych 14 lat u ludzi z wysokim wskaźnikiem WHR było dwukrotnie większe niż u tych, którzy mieli wysokie BMI.

Działaj

Żeby wyliczyć WHR, zmierz obwód w pasie na wysokości pępka oraz obwód w najszerszym miejscu bioder. Podziel pierwszą liczbę przez drugą. Wynik większy niż 0,9 oznacza, że masz za dużo tzw. tłuszczu trzewnego.

Im więcej go masz, tym większe ryzyko cukrzycy i nadciśnienia. Żeby się go pozbyć, zacznij treningi interwałowe – to najskuteczniejszy sposób na pozbycie się drania.

REKLAMA

1 2 3
STRONA 1 z 3

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij