[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.9

7 patentów na lepsze trawienie

Życie to nie bajka. Nie jest łatwo, to fakt. Wszędzie mówią o kryzysie. Gdy do tego dopada Cię stres, Twój organizm może tego nie strawić. MH wkracza, abyś chociaż ten problem miał z głowy. A konkretniej z żołądka. Oto 7 patentów na zdrowe trawienie. 

trawienie, wiśnia fot. Seweryn Chlebiński 2015/shutterstock
Twoja trawienna machina potrzebuje wsparcia. Słusznie obawiasz się o to, czy przyswajasz wszystkie cenne składniki odżywcze. Niestety, może zdarzyć się i tak, że jesz bardzo zdrowo, a Twoje ciało otrzymuje z tego pożywienia tylko niewielki procent cennego paliwa.

Od wjazdu na pokarmową autostradę do znaku "zjazd" naprawdę wiele może się wydarzyć: zaczynając od kłopotów z przełykiem, a kończąc na bojkocie Twoich jelit. A stres w tej sytuacji działa jak przycisk "turbo". Na szczęście, możesz się z tego wylizać. MH zidentyfikowało 7 problemów i punktów Twojego ciała, które wymagają uwagi. Twój cel? Zmaksymalizować wartości odżywcze!

REKLAMA

1. Więcej węgli, większa masa

Jednym z efektów życia w stresie jest podatność na niekorzystne zmiany błony śluzowej, wycieki krwi i niegojące się rany. To może się skończyć kłopotami z wchłanianiem składników odżywczych i doprowadzić do przewlekłej niestrawności.

Porada

Przyjrzyj się lepiej temu, co jesz, i zastosuj tę proporcję: jedna porcja węglowodanów na dwie porcje białka.Węglowodany zwiększają ilość śliny w ustach, a tym samym produkcję enzymów. Dzięki temu trawienie i wchłanianie będzie sprawniejsze i bardziej efektywne. Dlatego dietetycy polecają owsiankę jako pierwszy posiłek, a dopiero potem ugotowane jajka.

Chcesz być zdrów jak koń? Ze wszystkich zbóż owies ma najwięcej składników odżywczych: lekkostrawną skrobię, białko, węglowodany, żelazo i mnóstwo witamin. Na lunch przygotuj kanapkę z pełnoziarnistego pieczywa z kurczakiem. Obiad z kolei to czas smażonej wołowiny z garścią ciemnego makaronu.

2. Jedz, nie połykaj

Kiedy szybko wrzucasz w siebie kanapki i połykasz duże kęsy zamiast dokładnie gryźć, możesz zrobić sobie krzywdę. "Jedzenie nie jest dokładnie rozdrobnione i wymieszane ze śliną z enzymami, przez co w dalszej części układu pokarmowego będzie bardzo długo zalegać i trawić się, a nawet gnić" – ostrzega Małgorzata Gajewczyk, doradca żywieniowy z Akademii Zdrowego Żywienia.

Porada

Posiłek powinien trwać co najmniej kwadrans. To odciąża przełyk i sprawia, że szybciej poczujesz się syty. Między posiłkami też jedz, ale wyrzuć z szufl ady biurka orzechy w czekoladzie. Zastąp je migdałami: te bakalie zapewniają zastrzyk energii i obniżają poziom złego cholesterolu LDL. 

3. Ugaś zgagę raz na zawsze

Dolna część przełyku to brama do Twojego żołądka. Ów zawór, jeśli jest w dobrym nastroju, prawidłowo odcina drogę powrotną. Badania "The Journal of Psychosomatic" pokazały, że jedzenie w stresie może otwierać zawór i wyrzucać do gardła resztki jedzenia. Wtedy czujesz, że Twój przełyk płonie, a ten ogień ma na imię zgaga.

Porada

Pożar w gardle i pieczenie pod mostkiem nie wymagają hektolitrów wody. Zwłaszcza gazowanej! Potraktuj pieczenie plasterkami jabłka: kwas jabłkowy łagodzi refluks. Sięgaj po słodsze odmiany, które są łatwiej trawione. Oto nowa polityka żołądkowa: na niestrawność - zdrowa żywność. 

STRONA 1 z 2

Komentarze

 (4)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij