Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

6 sposobów na ból pleców

Aż 80% ludzi prędzej czy później zacznie narzekać na uciążliwe bóle pleców - wynika z najnowszych badań. Dlatego zobacz, jak uniknąć łamania w krzyżu, a jeśli ból pleców już Ci doskwiera, poznaj patenty na zmniejszenie lub nawet pozbycie się go.
Możemy robić, co chcemy. Ten facet i tak się nie ruszy co najmniej przez godzinę. (fot. Nana Rausch)
Gdyby Twoje ciało było dużą korporacyjną firmą, mózg byłby w niej prezesem zarządu, krew - gotówką utrzymującą firmę na powierzchni, a kręgosłup - kiepskim pracownikiem, który nieustannie spóźnia się do pracy, często nie wywiązuje się z zadań, a czasami zdarza mu się przychodzić do biura pod wpływem narkotyków.

Niestety, kadrowa nie może go zwolnić dyscyplinarnie, ponieważ, hm... no cóż, to krewniak samego prezesa. Choćby więc nie wiem jak nawalał, naprawdę trudno go zastąpić. Zatem, co robić? Odpowiedź jest jedna - trzeba mu stworzyć idealne warunki pracy i przydzielać tylko takie zadania, którym będzie w stanie podołać. Wbrew pozorom, odpowiednie zarządzanie kadrami może zdziałać cuda.

Spróbuj wdrożyć choć jedną z podanych tu strategii, a zobaczysz, jak Ci się odwdzięczy. Będzie pracował tak dobrze i stan całego przedsiębiorstwa tak się poprawi, że być może zaczniesz nawet myśleć o wejściu w spółkę z inną firmą. Jeżeli więc przekroczyłeś już tę magiczną barierę, za którą mężczyzna zaczyna zdawać sobie sprawę z obecności kręgosłupa, spróbuj zastosować te strategie, żeby znowu móc o nim zapomnieć.

Strategia nr 1: wstawaj i walcz (z bólem)

Każdej nocy, podczas snu Twój kręgosłup jest zalewany przez dodatkowy płyn, który wsącza się do dysków - okrągłych amortyzatorów między 24 kręgami kręgosłupa. "Kiedy rano wstajesz z łóżka, zginasz kręgosłup i ten nadmiar płynu uciska rdzeń kręgowy, co może sprawiać, że będziesz bardziej podatny na ból"- wyjaśnia dr Stover H. Snook, wykładowca ergonomii na Uniwersytecie Harvarda.

Dr Snook przeprowadził eksperyment, w którym wykazał, że pacjenci, którzy wstawali z łóżka zgodnie z jego zaleceniami, aż o 23% rzadziej skarżyli się na ból w ciągu dnia niż ci, którzy wstawali bez namysłu.

Twoja instrukcja wstawania: Przesuń się na krawędź łóżka, przewróć na bok i spuść nogi na podłogę. Z wyprostowanym lub jedynie lekko ugiętym kręgosłupem, podpierając się rękami, unieś tułów do pozycji wyprostowanej, a następnie powoli wstań. Stań prosto i tak zostań. Stój - sikając (pamiętaj, żeby poprzedniego wieczora podnieść deskę klozetową, tylko uzgodnij to z żoną).

Nie pochylaj się nad umywalką, goląc się czy myjąc zęby. Wkładając spodnie, rób to ostrożnie, tak żeby jak najmniej się zginać. (Zanim włożysz koszulę, zapoznaj się ze strategią nr 2). Nawet śniadanie najlepiej zjedz na stojąco. Te czynności, których nie da się zrobić z prostymi plecami (np. wiązanie butów), odwlekaj jak najdłużej.

1 2 3
STRONA 1 z 3

Komentarze

 (20)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij