Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

5 sposobów na usprawnienie pracy mózgu

Każdego dnia Twój mózg selekcjonuje miliony informacji. Najczęściej w pośpiechu, pod wpływem stresu. Główka pracuje coraz gorzej? Możesz naprawiać te usterki.

Sprawność intelektualna fot. shutterstock.com
1. Buduj masę

Chcesz pracować nad umysłem, wyskocz do siłowni! Amerykańskie badania pokazały, że ludzie, którzy mieli słabe mięśnie, byli bardziej narażeni na ryzyko wystąpienia demencji. U najsilniejszych ryzyko choroby Alzheimera było o 66% niższe.

2. Jedz orzechy

Gwałtowne wzrosty ciśnienia są niebezpieczne nie tylko dla serca, ale również dla mózgu, powodując zmiany, które prowadzą do otępienia. Jedz codziennie garść orzechów. Zawierają superwitaminę – niacynę, która chroni komórki mózgu przed tymi zmianami.

3. Utnij drzemkę

Jedna nieprzespana noc sprawia, że następnego dnia zapamiętasz wszystko o 40% gorzej. Spróbuj uciąć sobie tzw. drzemkę NASA – nie dłuższy niż 20-minutowy popołudniowy sen. Wg dr. Jamesa B. Maasa, badacza snu, taka drzemka znacznie poprawia koncentrację i nastrój. Każdego dnia Twój mózg selekcjonuje miliony informacji. Najczęściej w pośpiechu, pod wpływem stresu. Główka pracuje coraz gorzej? Możesz naprawiać te usterki.

4. Wyjedź na wieś

Zakorkowane ulice i biurowce – czy to jest Twój codzienny widok? Badania naukowców Exeter University pokazały, że może znacznie pogarszać nastrój, a w dłuższej perspektywie prowadzić nawet do depresji. Obserwowanie natury daje zgoła odwrotny efekt – obniża stres i relaksuje.

5. Oddychaj

Nie lekceważ faktu, że z byle powodu się czerwienisz. Wg naukowców, introwertycy z taką skłonnością są 3 razy bardziej narażeni na ryzyko udaru mózgu. Gdy tylko poczujesz rumieńce na twarzy, weź głęboki oddech. Wypuszczaj powietrze znacznie wolniej. Zrób to 10 razy – pomaga obniżyć ciśnienie i poziom stresu. 

 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij