[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

5 sposobów na usprawnienie pracy mózgu

Każdego dnia Twój mózg selekcjonuje miliony informacji. Najczęściej w pośpiechu, pod wpływem stresu. Główka pracuje coraz gorzej? Możesz naprawiać te usterki.

Sprawność intelektualna fot. shutterstock.com
1. Buduj masę

Chcesz pracować nad umysłem, wyskocz do siłowni! Amerykańskie badania pokazały, że ludzie, którzy mieli słabe mięśnie, byli bardziej narażeni na ryzyko wystąpienia demencji. U najsilniejszych ryzyko choroby Alzheimera było o 66% niższe.

2. Jedz orzechy

Gwałtowne wzrosty ciśnienia są niebezpieczne nie tylko dla serca, ale również dla mózgu, powodując zmiany, które prowadzą do otępienia. Jedz codziennie garść orzechów. Zawierają superwitaminę – niacynę, która chroni komórki mózgu przed tymi zmianami.

3. Utnij drzemkę

Jedna nieprzespana noc sprawia, że następnego dnia zapamiętasz wszystko o 40% gorzej. Spróbuj uciąć sobie tzw. drzemkę NASA – nie dłuższy niż 20-minutowy popołudniowy sen. Wg dr. Jamesa B. Maasa, badacza snu, taka drzemka znacznie poprawia koncentrację i nastrój. Każdego dnia Twój mózg selekcjonuje miliony informacji. Najczęściej w pośpiechu, pod wpływem stresu. Główka pracuje coraz gorzej? Możesz naprawiać te usterki.

4. Wyjedź na wieś

Zakorkowane ulice i biurowce – czy to jest Twój codzienny widok? Badania naukowców Exeter University pokazały, że może znacznie pogarszać nastrój, a w dłuższej perspektywie prowadzić nawet do depresji. Obserwowanie natury daje zgoła odwrotny efekt – obniża stres i relaksuje.

5. Oddychaj

Nie lekceważ faktu, że z byle powodu się czerwienisz. Wg naukowców, introwertycy z taką skłonnością są 3 razy bardziej narażeni na ryzyko udaru mózgu. Gdy tylko poczujesz rumieńce na twarzy, weź głęboki oddech. Wypuszczaj powietrze znacznie wolniej. Zrób to 10 razy – pomaga obniżyć ciśnienie i poziom stresu. 

REKLAMA
 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij