[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.9

5 sposobów na dobry sen: obudź się wyspany

Gdy jesteś fizycznie wykończony, ale mózg nie chce się wyłączyć, to może być wina przesuniętego rytmu dobowego. Czy da się wyregulować wewnętrzny zegar i zasypiać szybciej? Owszem.

dobry sen fot. Shutterstock
1. Zgaś światło

Pisaliśmy o tym wielokrotnie, ale prawdopodobnie zlekceważyłeś tę radę (my zresztą też, ale teraz jesteśmy w łóżkach już o g. 21). Jeśli masz kłopoty z zaśnięciem, na godzinę przed pójściem spać wyłącz telewizor, komputer i smartfon. Niebieskie światło emitowane przez ekrany hamuje wydzielanie naturalnego usypiacza – melatoniny.

2. Nie licz baranów

Leżenie i wgapianie się w ciemność przez godzinę nie pomoże. Nie da się zmusić mózgu, żeby się wyłączył. Skoro sen nie nadchodzi, wstań i zrób coś. Cokolwiek, byle nie włączać urządzeń elektronicznych.

Poczytaj książkę, porozciągaj się albo choćby posprzątaj. To wprawdzie nie jest sen, ale przynajmniej oderwiesz się od codziennych problemów i będziesz miał poczucie, że coś zrobiłeś.

3. Dawki snu

Osiem godzin snu na dobę – tak nas uczono, że tyle trzeba spać. Ale to niekoniecznie prawda. Faza snu głębokiego trwa około 90 minut, dlatego dobrze jest przesypiać wielokrotność tego okresu.

Specjaliści od snu zalecają, by w ciągu tygodnia przespać ok. 35 takich 90-minutowych cykli. W przeliczeniu na dobę wychodzi ok. 7,5 godziny. Jeśli jednej nocy uda Ci się zmrużyć oko jedynie na 4 cykle (około 6 godzin), postaraj się następnej nocy przespać 6 cykli (około 9 godzin), żeby nadrobić straty i mieć więcej sił.

REKLAMA

STRONA 1 z 2

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij