[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

5 badań, które musisz sobie zrobić

Zdrowie mężczyzny da się opisać liczbami. I wcale nie musisz być matematykiem, by samemu wyczytać z nich, w jakiej formie jest Twój organizm. Poddaj się 5 prostym badaniom lekarskim, a dowiesz się, czy możesz spać spokojnie, czy musisz natychmiast działać.
fot. Nathaniel Welch
Które numery są dla ciebie najważniejsze, najbliższe Twojemu sercu? Data urodzin dziecka? Rocznica ślubu? Numer na sportowej koszulce? Nie. Oto te naprawdę najważniejsze: poziom "dobrego" i "złego" cholesterolu, ciśnienie krwi, poziom glukozy we krwi, poziom białka C-reaktywnego i tętno spoczynkowe.

Te wartości świadczą o Twojej witalności. Musisz znać na pamięć normy (znajdziesz je w tabeli na końcu tekstu) i jeśli Twoje są powyżej lub poniżej, natychmiast coś zrobić, żeby wróciły na miejsce. Na początek jednak, zanim przejdziemy do Twoich osobistych parametrów, zapamiętaj jeden, szczęśliwy numerek: magiczną piątkę.

Rewolucja w 5 tygodni

"Naprawdę bardzo dużo można zmienić w 5 tygodni" - mówi prof. dr med. David Katz, zajmujący się zagadnieniem zdrowia publicznego na Uniwersytecie w Yale. Wydaje się, że to bardzo krótki okres, ale "w tym czasie jesteś w stanie obniżyć ciśnienie krwi o 10 punktów i zmniejszyć poziom cholesterolu o około 20%".

Żeby poprawić swoje wyniki, najpierw musisz je poznać. Więc szoruj na badania, bo innej pewnej metody nie ma!

Podobnie jest z innymi liczbowymi wskaźnikami Twojego zdrowia. Nie zastanawiaj się więc niepotrzebnie, tylko przeczytaj ten tekst i zacznij wprowadzać plan naprawczy już dziś, a w niewiele ponad miesiąc będziesz miał w garści zestaw numerów, które zwyciężają w loterii, która nazywa się Twoje Życie.

Zacznij od badań

Zmierz ciśnienie, zrób podstawowe badania krwi - z testem na białko C-reaktywne (tzw. marker CRP) włącznie, kup monitor do pomiaru pracy serca, czyli pulsometr (przyda Ci się nie tylko do kontroli stanu zdrowia, ale i podczas uprawiania sportu, np. biegania). Po pięciu tygodniach starań ponownie wykonasz te same badania. I zobaczysz poprawę!

Badanie 1: poziom cholesterolu


Twoim celem jest osiągnięcie poziomu cholesterolu LDL o wartości poniżej 130 mg/dl, a HDL powyżej 40 mg/dl.

Odkryj na nowo śniadanie. Wypij szklankę świeżo wyciśniętego soku z połowy pomarańczy i połowy grapefruita. Naukowcy odkryli, że picie trzech szklanek takiego soku dziennie obniża poziom złego cholesterolu o około 17% i zwiększa poziom dobrego (HDL) o 21%.

Jedz orzechy. Najnowsze badania potwierdzają - orzechy włoskie pomagają podwyższyć HDL o 9%. Na koniec zamiast kawy wypij herbatę. Naukowcy odkryli, że picie herbaty obniża poziom złego cholesterolu o 11%.

Badanie 2: ciśnienie krwi


"Nadciśnienie może być przyczyną zawału serca, zapaści i kłopotów z nerkami", mówi doktor Paul Thomson, kardiolog ze Szpitala Hartford w Connecticut. Dlatego staraj się utrzymywać ciśnienie na poziomie 120/80 mmHg.

STRONA 1 z 2

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij