[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

4 rzeczy, które poprawiają koncentrację

Jeśli jesteś zwolennikiem dróg na skróty, zawsze możesz sięgnąć po dopalacze, powiedzmy... w pigułce. Włącz turbo!

koncentracja Shutterstock.com

Szybszy procesor - Tran

Kwasy omega-3 zwiększają przepływ informacji między poszczególnymi rejonami mózgu, poprawiając w ten sposób szybkość myślenia. Żeby odczuć różnicę, "The American Journal of Clinical Nutrition" zaleca dawkę 400 mg tranu dziennie.

Chcesz smaczniejszej wersji? Zrób sobie pysznego łososia. Naukowcy z z University of Pittsburgh uważają, że temperatura ponad 180 stopni Celsjusza może uszkadzać kwasy tłuszczowe omega-3. Ryby lepiej przygotowywać na parze albo piec - do zapamiętania.

Zobacz też: Omega-3: mózg do potęgi 3

Na błyskotliwość – Winpocetyna

Substancja otrzymywana z barwinka pospolitego. Zwiększa dopływ krwi do mózgu. Wg japońskich uczonych, winpocetyna w dawkach 40 mg dziennie poprawia funkcje poznawcze. Leki zawierające winpocetynę są w Polsce dostępne wyłącznie na receptę, ale w sklepach z suplementami można dostać preparaty z wyciągiem z barwinka.

Przed egzaminem - Kreatyna

"Kreatyna zwiększa ilość energii dostępnej dla mózgu. A mózg potrzebuje energii do przeprowadzania obliczeń" – mówi dr Caroline Rae z uniwersytetu w Sydney.

Skutki uboczne? Będziesz silniejszy i mniej podatny na kontuzje. Kreatyna to jeden z najlepiej przebadanych suplementów dedykowanych sportowcom i amatorom. 

Błyskawiczne skupienie - Guma z nikotyną

Z badań wynika, że żucie gumy zawierającej 2 mg nikotyny przyspiesza przepływ impulsów elektrycznych między komórkami nerwowymi, pomagając w ten sposób się skupić.

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij