[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

4 naturalne metody na dobry sen

Nie musisz zaraz uciekać się do pigułek, żeby zasnąć. Pamiętasz, jak mama usypiała Cię bajkami? Tradycyjne sposoby nadal działają. 

Patenty na dobry sen fot. shutterstock.com
1. Posłuchaj audiobooka

Dobra książka jest na tyle wciągająca, że odciągnie Twój umysł od problemów całego dnia i obniży poziom hormonów stresu, sama w sobie nie powodując napięcia. Dlatego wybieraj raczej powieści bez zbyt wartkiej akcji. Świetnie sprawdza się Agatha Christie. Pamiętaj tylko, żeby ustawić samoczynne wyłączenie po np. 15 minutach. Spanie z dźwiękiem w tle obniża jakość snu i nie obudzisz się tak wypoczęty, jak wtedy, gdy śpisz w ciszy.

REKLAMA

2. Wypij kubek ciepłego mleka

Temperatura jest ważna. Kubek ciepłego albo wręcz gorącego mleka podniesie temperaturę Twojego ciała, naczynia krwionośne się rozszerzą, żeby odprowadzić ciepło, i w rezultacie temperatura ciała się obniży, a tak się właśnie dzieje, gdy zasypiasz. Dodatkowo zawarty w mleku tryptofan ułatwi Ci zaśnięcie.

3. Dobry seks

Gdy osiągasz orgazm, w Twoim ciele uwalnia się usypiający hormon – prolaktyna (o dziwo, u kobiet to tak nie działa). Ale równie ważny jest tu odruch Pawłowa: po wysiłku należy Ci się odpoczynek. Tylko koniecznie pocałuj ją na dobranoc, zanim stracisz przytomność. W ten sposób zwiększysz swoje szanse na kolejną porcję nasennych pieszczot nazajutrz.

4. Kieliszek wina

Alkohol obniża poziom lęku, a więc i zasypianie. Ale ogranicz się do kieliszka wina lub jednego piwa. Większa dawka może zaburzyć fazę głębokiego snu, a to on jest Ci najpotrzebniejszy. Dr Gzubicki przestrzega też, by metodę tę stosować sporadycznie. Jeśli będziesz się tak usypiał codziennie, możesz się uzależnić. No i oczywiście nie pij alkoholu, jeśli brałeś coś na sen. 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij