24 sposoby na młody wygląd i dobrą formę

Nie da się uniknąć starzenia – wszystkich nas  to czeka. Ale starzeć się, tak jak żyć, można  na kilka sposobów. My wybraliśmy te, które  pozwolą Ci łapać kolejne lata w świetnej formie,  w pełni sił i z uśmiechem na ustach.  No i jednak trochę wolniej.

młodość shutterstock.com

1. Na oko

Według naukowców zajmu- jących się sztuczną inteligencją, skóra wokół oczu jest najbardziej precyzyjnym wizualnym wskaźnikiem wieku. Zadbaj o nią. Uniwersytet w Lublanie odkrył, że dzienna dawka 50 mg koenzymu Q10 może poprawić elastyczność skóry. Jeśli pigułki to nie Twoja bajka, wrzuć na ząb ciasto z nerkowców.

REKLAMA

2. Włącz konsolę

Leniwy niedzielny poranek z „Cyberpunkiem” to dobry pomysł. Naukowcy z University of Iowa odkryli, że zajmowanie się złożonymi grami wideo może pomóc opóźnić starzenie się mózgu, w niektórych przypadkach nawet o cztery lata. Za młody, by się tym przejmować? Ludzki mózg zaczyna się starzeć po trzydziestce. Najlepiej pykać w gry, które wymagają szybkich reakcji i rozwiązywania problemów.

3. Nie przesłodź

Nadmiar cukru obniża poziom energii i, jak wykazało badanie z dziedziny dermatologii klinicznej, przyczynia się do starzenia się skóry, hamując działanie kolagenu. Jeśli nie możesz się oprzeć słodyczom, dodaj do koktajlu białko kolagenowe.   

4. Daj coś z siebie

Nic dziwnego, że społecznikom rzadko uśmiech schodzi z ust. Badania przeprowadzone w USA wykazały, że osoby, które podjęły się pracy jako wolontariusze, mają zdrowsze niż przeciętnie serca, które noszą mniej śladów starzenia się. Ponadto altruistyczni mężczyźni są oceniani jako atrakcyjniejsi.

5. Pompuj klatę

I to nie tylko dlatego, żeby imponować jej rozmiarem. Mężczyźni, którzy mogą wykonać więcej niż 40 pompek w serii, będą o 96% mniej narażeni na choroby serca w ciągu najbliższych dziesięciu lat niż ci, którzy mają trudności z osiągnięciem  10 powtórzeń. Jak jest z Tobą?

6. Dla skóry i oczu

Szpinak i jajka są doskonałym źródłem luteiny będącej przeciwutleniaczem, który według dermatologów z uniwersytetu w Neapolu może zwiększyć poziom nawilżenia skóry o 60%, a jej elastyczności o 20%. Luteina ma również kluczowe znaczenie dla zdrowia oczu, dzięki czemu będziesz mógł zobaczyć, o ile lepiej wyglądasz.

7. Wszystkiego po trochu

Zbyt wąska specjalizacja ma swoje wady. Psychologowie z Uniwersytetu Kalifornijskiego odkryli, że mężczyźni, którzy ćwiczyli jednocześnie trzy nowe umiejętności (na przykład naukę języka, trening siłowy i naukę gry na instrumencie), mieli zdolności poznawcze na poziomie sporo młodszych od siebie facetów. Może warto odwiedzić stronkę Udemy?

8-10. Więcej „teścia”

Twój poziom testosteronu spada po przekroczeniu trzydziestki.

Ananas

Wiadomo, znamy jego supermoc. Jednak oprócz tego jest źródłem bromelainy, która regeneruje mięśnie i pomaga utrzymać optymalny poziom testosteronu.

Śledzie

Witamina D, czyli technicznie rzecz biorąc steryd, wspiera produkcję testosteronu. Porcja tłustych ryb, takich jak śledzie, zaspokoi Twoje dzienne zapotrzebowanie.

Mleczko pszczele

Substancja ta, wytwarzana przez młode pszczoły robotnice, również pomaga produkować testosteron. Sprawdzone u mężczyzn w średnim wieku.

11. Poczytaj Decomoreno

Czekolada nie słynie z dobrego wpływu na cerę, ale badanie przeprowadzone przez Uniwersytet Narodowy w Seulu wykazało, że 12 g kakao dziennie może odwrócić proces starzenia się skóry spowodowany słońcem. Taka dawka w ciągu 24 tygodni poprawiła elastyczność skóry i zmniejszyła głębokość zmarszczek.

12. Kawa podwójnie, raz!

Brak snu pozbawia Cię  nie tylko energii. Worki pod oczami sprawiają, że nieznajomi (głównie nieznajome) będą postrzegać Cię jako mniej zdrowego i mniej atrakcyjnego – donosi czasopismo „Royal Society Open Science”. Pomoże kawa, a konkretnie fusy. Nałóż je pod oczy. Kofeina obkurcza naczynia krwionośne, zmniejszając obrzęki.

13. Znajdź swoje zen

W holenderskim badaniu wyszło czarno na białym, że osoby z wyższym poziomem kortyzolu, hormonu stresu, były postrzegane jako osoby starsze około cztery lata od ich bardziej wyluzowanych rówieśników. Pobierz aplikację do medytacji, taką jak Calm, i zacznij wieczorami od 10-minutowych seansów.

14. Filtr nie tylko na Insta

Badanie opublikowane w „Annals of Internal Medicine” udowodniło,  że osoby, które stosują filtry przeciwsłoneczne przez cały rok, mogą liczyć na redukcję tempa starzenia się skóry o 24% w porównaniu do tych, którzy smarują się filtrami tylko latem. W chłodniejsze miesiące używaj kremu nawilżającego o minimalnym SPF 15. I pamiętaj, szyba w biurze Cię nie chroni.

15. Zrezygnuj...

...ze złych nawyków. Rzucenie palenia pomoże nie tylko Twoim płucom. Według dziennika „Skinmed” wystarczy dziewięć miesięcy abstynencji, aby odwrócić skutki starzenia się skóry wywołane paleniem papierosów. Palacze e-papierosów nie są tu wyjątkiem: nikotyna upośledza przepływ krwi, sprawiając, że skóra na twarzy wygląda ziemisto.

16. Postaw na czerwone

Lubisz stonowane kolory swoich stylizacji? To może być błąd. Według naukowców z Uniwersytetu Rochester w Nowym Jorku czerwony kolor ubrań wysyła ewolucyjne sygnały ostrzegawcze  do mózgu, dając na krótko przypływ szybkości i siły.

17-19.Treningowe modyfikacje

Małe poprawki  w treningu,  które sprawią,  że pozostaniesz w grze dłużej.

Nie pomijaj rozciągania

Joga zmniejsza ból pleców, zwiększa elastyczność i poprawia siłę chwytu – głoszą wyniki badań w czasopiśmie „Work”.

Na łonie natury

Zanieczyszczenia związane z ruchem drogowym są powiązane z plamami pigmentowymi na twarzy. Biegaj z dala od korków.

Na gorąco

15 minut w saunie  4 razy w tygodniu to aż o 66% niższe ryzyko zaburzeń neurologicznych związanych z wiekiem.

20. Wybuchowa moc

Wraz z wiekiem mitochondria komórek mięśniowych stają się wadliwe, co przekłada się na mniejszą i słabszą muskulaturę. Według „Nature Medicine” biomolekuła, znajdująca się w granatach, pomaga organizmowi w regeneracji tych mitochondriów, spowalniając proces utraty mięśni. Polecamy włączyć picie soku z granatów w poranny rytuał.

21. Gra na czas

Według National Cancer Institute osoby, które w średnim wieku są aktywne przez siedem godzin tygodniowo, mogą zmniejszyć ryzyko zgonu o 35%. Trzy dwugodzinne treningi FBW z wolnymi ciężarami i dwa razy pięciokilometrowa trasa biegowa akurat wypełnią ten czas. To chyba nie tak dużo, prawda?

22. Ty buraku!

Krótkie, zimowe dni odbierają Ci chęci do treningu? Uczeni z Uniwersytetu Wake Forest twierdzą, że pomocny może być sok z buraków. Zawiera on azotany, które pomagają zwiększyć dopływ tlenu do mózgu i mięśni, dzięki czemu wzrośnie Twój poziom wigoru i formy  na treningach.

23. Boso przez bieżnię

Na domowej bieżni używasz butów? Idź w ślady Wojtka Cejrowskiego, przynajmniej jeśli chodzi o rezygnację z obuwia. W badaniu przeprowadzonym przez University of North Florida osoby, które biegały boso, poprawiły swoją zdolność zapamiętywania o 16%. Na zewnętrzne trasy polecamy jednak pozostać w swojej strefie komfortu.

24. Cudowny proszek?

Kurkuma łączona jest,  co jest trochę podejrzane, z naprawdę wieloma cudownymi właściwościami: od łagodzenia bólu po wzmocnienie odporności. Teraz badania na zwierzętach na Uniwersytecie Syracuse sugerują, że może ona również przeciwdziałać utracie mięśni związanej z wiekiem.

Zobacz również:
Stanie na głowie to nie wywracanie treningowego świata do góry nogami,  ale niebanalny sposób na wyrzeźbienie i wzmocnienie brzucha.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA