Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.6

12 sposobów na lepsze zdrowie w 10 sekund

Tyle wystarczy, żebyś poczuł się lepiej i żył dłużej. O całe lata. Oto 12 sposobów na zdrowie dla zabieganych i leniwych. Czyli dla wszystkich.

facet w formie fot. Shutterstock

1. Wpadnij na herbatę

Kubek gorącej herbaty codziennie rano potrafi zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka nerek o 15% – donosi International Journal of Cancer. Zamiast zielonej czy czarnej, spróbuj czerwonej, tzw. pu-erh – ona najskuteczniej chroni przed uszkodzeniami DNA.

2. Śpij idealnie

Niedobór snu jest szkodliwy – to wiadomo. Ale co za dużo, to też niezdrowo. Jak wyliczyli brytyjscy uczeni, spanie powyżej 9 lub mniej niż 6 godzin na dobę dwukrotnie zwiększa ryzyko nagłej śmierci .

3. Pod prysznic bez szkieł

Kąpanie się w szkłach kontaktowych może narazić Twoje oczy na zakażenie mikrobami żyjącymi w wodzie – wykazują uczeni z University of Illinois w Chicago.

4. Pij wino i nie tyj

Wino pomoże Ci zachować dobry nastrój i... linię. Jak wynika z badań izraelskich naukowców, zawarte w winie polifenole blokują przyswajanie tłuszczy.

5. Zmień proszek

Jeśli masz skłonność do alergii, nie oszczędzaj na proszku do prania. Substancje piorące potrafią podrażnić skórę. Sięgnij po antyalergiczne proszki dla dzieci – są najbezpieczniejsze.

6. Sprawdź szyję

American Journal of Medicine donosi, że nawet lekka niedoczynność tarczycy zwiększa ryzyko chorób serca aż o 85%. Proste i szybkie badanie krwi pozwala określić poziom produkowanego przez tarczycę horomonu TSH.

7. Odchyl się

Siedzenie zgiętym dokładnie pod kątem prostym zwiększa obciążenie kręgosłupa – ostrzega zespół lekarzy ze Szkocji i Kanady. Żeby mu ulżyć (kręgosłupowi, nie fotelowi, rzecz jasna), odchyl oparcie nieco mocniej niż dotychczas. Idealna pozycja to 45 stopni od pionu. Pisać w tej pozycji niełatwo, ale im bliżej będziesz ideału, tym lepiej dla Twojego krzyża.

8. Wywietrz

Niektóre odświeżacze powietrza zawierają substancje, które zaburzają gospodarkę hormonalną – ogłosiła amerykańska Rada Ochrony Zasobów Naturalnych. Zamiast pokrywać swąd piwa i fajek zapachem lasu, po prostu porządnie wywietrz pokój. I wyrzuć pety.

9. Wzmocnij obronę

Pismo Archives of Internal Medicine ogłosiło, że zażywanie 400 IU witaminy D dziennie redukuje ryzyko nagłej śmierci o 7%. Poza suplementami najlepszym źródłem wit. D są ryby, jajka i mleko.

10. Nie psikaj

Wystarczy, że raz w tygodniu używasz środków czyszczących w spreju, a "szansa" na astmę rośnie aż o 76 % – przestrzegają hiszpańscy lekarze. Zamiast spreju używaj wilgotnych ściereczek.

11. Gotuj na parze

Najlepiej brokuły. Włoscy uczeni odkryli niedawno, że brokuły gotowane na parze zawierają o jedną trzecią więcej związków przeciwrakowych niż w stanie surowym. Gotowanie w wodzie zmniejsza ich stężenie.

12. Wyciągnij się

Wysiadywanie godzinami przed telewizorem, komputerem czy nad książką może "aktywować" geny odpowiedzialne za choroby serca, cukrzycę i otyłość – donosi miesięcznik Diabetes. Wyłącz je, odrywając się na godzinę od tych – skądinąd zajmujących, wiemy – czynności i wyciągając się wygodnie na kanapie.

Komentarze

 (5)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij