[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.5

Trening w parku trampolin: warto? [Sprawdzamy na sobie]

W parku trampolin bawisz się jak dziecko, pocisz jak w boksie crossfitowym, zrzucasz stres jak na wakacjach all inclusive i czujesz się lekki jak piórko.

park trampolin fot. Przemysław Sitek
Od koleżanek z Women’s Health wiem, że zajęcia na trampolinach cieszą się w fitness klubach dużą popularnością. Męska wersja tego treningu to parki trampolin. Na pierwszy rzut oka powierzchnia boiska piłkarskiego wypełniona różnej wielkości i kształtu trampolinami wydaje się raczej rajem dla dzieciaków (którym zresztą jest) niż miejscem, gdzie możesz poprawić swoją formę, ale już po kilku minutach tej zabawy dociera do Ciebie, że chyba się myliłeś.

Nogi na sprężynach

Wchodząc na trampoliny, chcesz jak dziecko od razu zacząć skakać. "Warto jednak nieco się rozgrzać, by przygotować mięśnie do tego wysiłku – mówi instruktor z Jump World we Wrocławiu Wiesław May-Majewski. – Wystarczy 5 minut podstawowych ćwiczeń streczingu dynamicznego i możesz zaczynać".

Nie warto jednak od razu skakać na głęboką wodę, bo trampoliny szybko uczą pokory. Zacząłem od podstaw – kontrolowanych podskoków pionowo w górę (unoszenie ramion przy wyskoku stabilizuje sylwetkę i pozwala lepiej kontrolować lot) i amortyzowania lądowania do zatrzymania. Potem następny poziom – przeskakiwanie z trampoliny na trampolinę przez całą długość hali, a na końcu próba odbicia się od skośnych gum przy ścianie i to samo w drugą stronę. Nauczenie się odbicia zajęło mi kilka sekund.

"Przy nauce nowych ewolucji ważne są dwie rzeczy: dynamika i jednoczesna świadomość ograniczeń własnego ciała. Trzeba znaleźć balans między zdecydowaniem i brawurą" – mówi May-Majewski. To o tyle istotne, że ta zabawa zaczyna wyciskać z Ciebie siódme poty. W dziesiątej minucie moje tętno osiągnęło 142, a startowałem z 56. Andrenalina, zmęczenie i masa dużo większa niż skaczących obok dzieciaków to połączenie, które wymaga nieco chłodnej głowy. "W parku nie jesteś sam i trzeba mieć tu oczy dookoła głowy, by nie wpaść przy swoich ewolucjach na innych" – mówi instruktor Jump World.

Kąpiel w gąbkach

Po części wytrzymałościowej przyszedł czas na sprawność i naukę salta w przód. Najlepsze do tego są trampoliny usytuowane przed gąbkami, w których bezpiecznie lądujesz. Jeśli połączysz wybicie w górę z kręceniem głową do przodu i trzymaniem rąk przy zgiętych kolanach, to powinno ci wyjść po kilku próbach. Taki trening to świetny sposób na poprawienie ogólnej sprawności i świadomości własnego ciała, co przydaje się praktycznie w każdej dyscyplinie sportu. Podobnie jak slackline, czyli taśma umocowana nad gąbkami, na której ćwiczysz równowagę. Mnie udało się zrobić na niej tylko 2 kroki. Za to odbiłem to sobie przy wsadach do kosza i grze w siatkówkę. Ech, gdybym miał naprawdę taki wyskok...

Werdykt

W 30 minut (za około 30 zł) możesz spalić tyle, co przy bieganiu, a przy okazji świetnie się bawisz. Bonusem jest szansa na naukę basenowych ewolucji albo nowej cieszynki.

Ocena testera

  • Fun: 5/5
  • Trening: 4/5
  • Kalorie w 30 minut: 365

Trampoliny

  • Gdynia Jump City gdynia.jumpcity.pl
  • Kraków GOjump krakow.gojump.pl
  • Łódź Park trampolin Saltos saltos.pl
  • Poznań Jump Arena jumparena.pl
  • Warszawa Stacja Grawitacja stacjagrawitacja.pl
  • Wrocław Jump World jumpworld.pl/wroclaw

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij