[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Jazda na rowerze: wyciśnij sto procent z mięśni

Nie po to harujesz na treningach, żeby potem tracić moc przez złą technikę pedałowania. Zobacz, jak masz kręcić, żeby żaden wytworzony przez Ciebie wat nie poszedł na marne.

jazda na rowerze fot. Shutterstock
11-1 Faza wstępna

Faza ta zaczyna się w pozycji, w której kolano jest w największym zgięciu, a ruch wykonywany jest do przodu.

1-5 Faza maksymalnej mocy

Poruszając nogę w dół (szczyt fazy przypada na godzinę 3.00), napędzasz rower w najmocniejszy sposób.

5-7 Martwy punkt

Moment, w którym najtrudniej przełożyć siłę na pedał. Ciągnij do tyłu, jakbyś chciał pozbyć się czegoś przyklejonego do stopy.

7-11 Faza powrotu

W tej fazie ruchu musisz skupić się na nodze wędrującej w górę i jak najmocniej nią pracować

Te ćwiczenia pomogą Ci wypracować właściwą technikę pedałowania

1. Trening siłowy na przednią część uda

Mięśnie przedniej części uda są najmocniej zaangażowane podczas pierwszych dwóch faz obrotu korby. Możesz ćwiczyć je podczas treningu na szosie – rób podjazdy na przełożeniu cięższym niż optymalne.

Celuj w kadencję w granicach 70 i kręć korbami na siedząco, nie stając na pedałach. Możesz też oczywiście ćwiczyć je na siłowni – najlepsze będą ćwiczenia wielostawowe, np. przysiady ze sztangą opartą na obojczykach.

2. Trening siłowy na tylną część uda

Z kolei tylna część uda najmocniej pracuje w 3. i 4. fazie ruchu, gdy ciągniesz korbę do góry. Aby dobrze wykonywać ten ruch na treningu i wyścigu, wzmocnij odpowiednie mięśnie.

Pedałując na szosie lub trenażerze, wrzuć bardzo ciężkie przełożenie i nie pomagając sobie rękami (połóż je swobodnie na kierownicy), wykonuj jedynie ruch ciągnięcia. Na siłowni tył uda możesz ćwiczyć na maszynie (uginanie podudzi) lub wykonywać martwy ciąg ze sztangą.

3. Wykorzystywanie całego obrotu korby

Silne mięśnie są oczywiście potrzebne do poprawnego pedałowania, ale same nie zapewnią Ci sukcesu. Odpowiednią technikę najlepiej wypracować, ćwicząc na trenażerze (podczas jazdy ulicznej trudniej Ci będzie skupić się na poprawnym wykonaniu).

Wepnij w pedał jedną nogę i kręć korbą na miękkim przełożeniu wyłącznie nią. Druga jest tylko oparta o pedał i pozostaje nieaktywna. Wykonaj naprzemiennie kilka serii na jedną oraz na drugą nogę.

4. Pedałowanie na ostrym kole

Jazda na rowerze ostrokołowym to rewelacyjne ćwiczenie na doskonalenie techniki pedałowania. Ten mechanizm wymusza bowiem pracę nad nieustannym ruchem.

"Dzięki temu trenujesz nawyk ciągłego pedałowania, a nogi pracują cały czas na takim samym obciążeniu, niezależnie od tego, czy jedziesz w dół ,czy w górę" – mówi trenerka Magdalena Sadłecka. Zachowaj czujność podczas pierwszych chwil na ostrym – bywa zdradliwe, zanim się przyzwyczaisz.

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij