Anatomia zapachu: perfumy na każdą okazję

W małym flakoniku z perfumami zawarta jest naprawdę potężna siła. Odpowiedni zapach może wzmocnić słabą wolę, wzbudzić zaufanie w kobiecie, a nawet poprawić wyniki treningu. Znajdź swój cel, zapoluj na butelkę i pozwól chemii działać. 

Anatomia zapachu: perfumy na każdą okazję Ruslan Grumble 2015/shutterstock
fot. Ruslan Grumble 2015/shutterstock

Uwodzenie

Świeże zapachy o kolorze niebieskim lub barwie morskiej wody często zawierają wyciągi z wodorostów lub bogatych w wodę warzyw. Co na to nauka? Wg badań Smell and Taste Treatment and Research Fundation 13% badanych kobiet przyznaje, że zapach świeżego ogórka pobudza ich seksualną aktywność.

Bulgari Aqua Pour Homme

50 ml – 169 zł

 

Silna wola

Ostre przyprawy dodane do perfum podkreślają ich męskość. Długo utrzymują się na skórze. Co na to nauka? Nicotine Research Laboratory uznało zapach czarnego pieprzu jako środek pomagający opanować łaknienie. Jeżeli jesteś na diecie odchudzającej lub właśnie rzucasz palenie, może Ci pomóc.

Homme by David Beckham

50 ml – 114 zł

Zaufanie

Cytrusy to popularna, ale nietrwała nuta. Jest wyczuwalna tylko przez 30 minut, dlatego kupując perfumy, przetestuj je na nadgarstku dłuższą chwilę, wąchając pozostałe składniki. Co na to nauka? Magazyn „Behavioural Brain Research” napisał, że zapach cytryny łagodzi kobiecy niepokój. Pamiętaj – masz tylko 30 minut.  

Givenchy Gentleman

100 ml – 345 zł

Kondycja

Ziołowe nuty mają równoważyć słodycz zapachu. Są o wiele trwalsze niż cytrusowe. Co na to nauka? Salk Institute for Biological Studies poddał badaniom 2007 mężczyzn. Okazało się, że długo utrzymujące się zapachy zmniejszały ich wrażliwość na ból. Wypróbuj przed długim treningiem w siłowni. 

Ck Free Blue

50 ml – 229 zł

Twój zapach, choć niezwykle ważny, nie jest jedynym elementem Twojego wizerunku, który jest oceniany, szczególnie przez kobiety. Jeśli ta ocena wypadnie dobrze, można zebrać niezłe profity. Sprawdź, na co kobiety zwracają uwagę, obserwując mężczyzn.

MH 02/2012

Zobacz również:
REKLAMA