3 wskazówki na pełen sukcesów dzień

Wstać wcześniej i odhaczyć wszystkie punkty z listy zadań zanim inni otworzą oczy? Nie, to nie jest praktyczna porada. Zadziała raz, może drugi, a potem będziesz miał dość przedwczesnego budzika. Zobacz, co zrobić rano, by wieczorem z zadowoleniem pomyśleć o tym, jak dobrze poszedł ten dzień.

poranny fitness fot. shutterstock.com
Wszyscy to znamy – te mgliste, ponure, chaotyczne poranki, kiedy przeklinamy siebie za to, że nie położyliśmy się spać wcześniej lub nie wstaliśmy wcześniej. Czy można sprawić, by poranek był nie tylko bardziej produktywny, ale ? Owszem. Chodzi o to, by wykorzystać pierwsze kilka godzin po przebudzeniu jako rozgrzewkę, która przygotuje Cię na wszystkie zwroty akcji i okazje, które pojawia się w ciągu dnia. Bez względu na to, jak wygląda Twoja obecna poranna rutyna (i niezależnie od tego, o której godzinie wstajesz), masz okazję przekształcenia go w zdrowsze, szczęśliwsze doświadczenie. Zapanuj nad porannym chaosem, by poczuć, że panujesz nad sytuacją, co zapewni Ci wewnętrzny spokój. Dzięki temu, jeśli później w ciągu dnia wydarzy się coś nieoczekiwanego, bez problemu dostosujesz się do sytuacji. Nawet jeśli nie jesteś rannym ptaszkiem, te strategie mogą zapewnić Ci energię i skupienie na cały dzień.

REKLAMA

1. Wykorzystaj przedpołudnie

Nauka pokazuje, że nad ranem jesteśmy gotowi do zadań wymagających produktywności, kreatywności i koncentracji, co sprawia, że ​​jest to świetny czas na wzięcie się za skomplikowany projekt. Nie oznacza to jednak, że musisz zrywać się na nogi przed wschodem słońca. Oznacza to po prostu, że mądrze jest zaplanować najbardziej wymagające umysłowo zadania na pierwszą połowę dnia.

ZOBACZ TEŻ: Sowa czy skowronek - który typ ma lepiej? 

2. Przestań się zastanawiać, zacznij działać

Mój znajomy przed ważną konferencją online, dostał od organizatorów wypasiona kamerę hi-tech. Organizatorzy chcieli się upewnić, że paneliści podczas transmisji na żywo będą mogli wystąpić wideo w wysokiej rozdzielczości. Pudełko z kamerą leżało przez tydzień na biurku. Jako osoba obeznana z technologią, mój znajomy, zostawił odpalenie sprzętu na poranek tuż przed konferencją (Co to za problem?). Na godzinę przed rozpoczęciem panelu gorączkowo starał się przebrnąć przez wszystkie ustawienia kamery, ale nic nie działało. I nie miał wystarczająco dużo czasu, aby poprosić kogoś o pomoc lub samodzielnie rozwiązać problem. Gdy rozpoczęła się transmisja, jego zamazany obraz pojawił się obok ostrych paneli z twarzami innych występujących. Od tego czasu jego mottem są słowa: “Otwórz to pudełko!”. Wiedza o tym, co nas czeka, daje poczucie siły. Rzuć więc okiem na e-mail. Otwórz plik PDF. Zobacz, jak długi jest formularz, który musisz mieć gotowy jutro rano. Nie musisz składać kamery. Po prostu wyjmij ją z opakowania, przejrzyj instrukcję. Zobacz, z czym będziesz się mierzyć jutro.

3. Ulepsz swoją listę rzeczy do zrobienia

Niezależnie od tego, czy robisz listę rzeczy do zrobienia wieczorem czy rano, pewnie znasz to uczucie ulgi, gdy skreślasz kolejne punkty z listy w ciągu dnia. Badania nad wyznaczaniem celów pokazują, że niedokończone zadanie powoduje zakłócenia – często nieświadomie – z innymi zadaniami, które próbujesz wykonać. Dlaczego? To zadanie, którego jeszcze nie wykonałeś, wciąż gdzieś czeka w Twojej podświadomości jako niezrealizowane, zaśmiecając Twoją mentalną i emocjonalną przestrzeń, którą mógłbyś wykorzystać na wiele bardziej produktywnych sposobów.

Według badań opublikowanych w czasopiśmie naukowym “Journal of Personality and Social Psychology” osoby z niedokończonymi celami krótkoterminowymi osiągały słabe wyniki w niepowiązanych zadaniach czytania ze zrozumieniem. Innymi słowy: ta prezentacja, którą musisz stworzyć, może uniemożliwić Ci skupienie się w 100% na czymś innym. Istnieje jednak sprawdzone antidotum: sporządzenie planu. Dobry plan działania pozwala po prostu odłożyć na bok, to nad czym aktualnie nie pracujesz, pozwalając Ci skupić się na innych zadaniach. Kiedy uczestnicy badania sformułowali listy małych rzeczy do zrobienia, które miały pomóc im osiągnąć główny cel, negatywne skutki zniknęły. Wypróbuj metodę organizacji zadań z podziałem na trzy kategorie:

Konieczne

To są rzeczy niepodlegające negocjacjom, które muszą się dzisiaj wydarzyć. Spróbuj umieścić przy każdym porę dnia. Przykładowo: poranny bieg o 6:00 rano, zrobienie obiadu dla dzieci o 7:15, udział w zebraniu personelu o 10:30 itd.

Dodatkowe

Zadania z tej grupy są to czynności do wykonania w wolnej chwili, gdziekolwiek i jeśli znajdziesz czas, np. aktualizowanie przeglądarki na moim laptopie czy przejrzenie ofert z biura podróży.

Dalsze

Oto zadania, które chciałbyś wykonać w ciągu najbliższych 30–60 dni: niepilny e-mail, spotkanie z kolegą ze studiów. Dobrze o nich pamiętać i je zaplanować, ale też nie powinny Cię stresować. Na dzisiaj wystarczy je zapisać.

A Ty jakie masz sposoby na udany dzień?

Zobacz również:
To Twoja góra pokazuje na pierwszy rzut oka, czy jesteś w formie. Szerokie barki, plecy w kształcie litery V i mocne ramiona nigdy  nie wychodzą z mody. Oto program (3 x w tygodniu), który zbuduje  te mięśnie w szybkim, dynamicznym treningu. Do roboty!
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA