Augmented Reality (AR), czyli tzw rozszerzona rzeczywistość, to pomost między światem rzeczywistym a wirtualnym. Pozwala na dodanie do świata realnego elementów wirtualnych. Np. patrząc przez ekran telefonu na stary zamek, można zobaczyć jego sylwetkę sprzed 500 lat. Albo dodawać do panoramy miasta planowane wieżowce. Albo stworzyć postać wirtualnego przewodnika. Na przykład przewodnika po winach.
Rozwiązanie to właśnie trafiło do polskich sklepów. „Mając na uwadze, iż konsumenci, w szczególności wina, szukają wiedzy o produkcie w dostępnej i atrakcyjnej formie, zdecydowaliśmy się na wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości” - wyjaśnia Marcin Chyliński, Marketing Manager firmy CEDC International.
Projekt wirtualnego sommeliera jest pierwszym tego typu narzędziem dostępnym dla polskich konsumentów. Aby przekonać się jak działa rozszerzona rzeczywistość, wystarczy tylko sięgnąć po smartfon i aplikację VIUU. Za jej pomocą, po zeskanowaniu etykiety wina na jej tle pojawia się postać sommeliera, który w przystępny sposób opowiada o tym właśnie winie. „Dzięki temu rozwiązaniu konsument w atrakcyjnej formie będzie mógł dowiedzieć się więcej o pochodzeniu win, czy rodzajach potraw z jakimi warto je łączyć” – dodaje Marcin Chyliński. To świetny pomysł, jeśli np zostałeś zaproszony na kolację i wypada przynieść wino. Po szybkim przeszkoleniu przez wirtualnego sommeliera, będziesz mógł opowiedzieć o tym winie innym gościom i zrobić wrażenie znawcy. Po kilku takich kolacjach rzeczywiście będziesz już mógł o sobie powiedzieć, że znasz się na winach. Może nie na wszystkich, ale przynajmniej na dziesięciu.
Wirtualny sommelier opowiada bowiem o dziesięciu winach: sześciu należących do hiszpańskiej winnicy Torres, jednej z najwyżej ocenianych winnic europejskich i laureata wielu prestiżowych nagród, oraz czterech należących do winnicy Mare Magnum, położonej na słonecznej Sycylii. Kampania potrwa do końca grudnia, więc zdążysz się dokształcić jeszcze przed świętami. A i na Sylwestra wciąż jeszcze będziesz miał wiedzę świeżo w pamięci.
Zostań znawcą
Wszyscy znamy ten moment niepewności, kiedy stajesz przed półką z winami w sklepie i masz pustkę w głowie. Które wybrać, czym się kierować, jaki rocznik? Nikt nie rodzi się ze znajomością win, a jedynie nieliczni mają okazję nauczyć się czegoś o winie w domu. Cała reszta skazana jest na samodzielną naukę. Dzięki wirtualnemu sommelierowi niekoniecznie musi to być nauka na własnych błędach.
Pierwsza lekcja
Biletem wstępu na ten wirtualny kurs jest wino konkretnych marek. A skąd masz wiedzieć, że w ogóle warto ich spróbować. Oto uzasadnienie.
Torres to jeden z najbardziej znanych i utytułowanych producentów win oraz wiodący producent brandy na świecie. To rodzinna firma ze 147-letnią historią, obecna na ponad 150 rynkach. Wina, produkowane w Hiszpanii, Chile i Kalifornii, to trunki wysokiej jakości doceniane przez sommelierów i znawców win. Marka Torres jest jednym z prekursorów idei zrównoważonego rozwoju winiarstwa, działając zgodnie z ideą „the more we care for the earth, the better our wines” i stawiając na rozwój winnic organicznych. Winnice marki Torres są jednymi z najczęściej nagradzanych na świecie. Co roku prestiżowy magazyn Drinks International przyznaje firmie tytuł Najbardziej Podziwianej Europejskiej Winnicy, a w 2017r. winnica Torres uzyskała tytuł Najbardziej Podziwianej Winnicy na Świecie.
Magnum to międzynarodowy producent wysokiej jakości win, który współpracuje z wieloma partnerami na całym świecie. W swojej ofercie ma wina z Włoch, Francji, Hiszpanii, Argentyny, USA, Australii, Nowej Zelandii i Republiki Południowej Afryki. Wina te produkowane są w krajach swojego pochodzenia zgodnie z wytycznymi danej apelacji.
Jeśli nie wiesz, co to jest apelacja, potraktuj to jak zadanie domowe przed kursem w AR.