[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Walka - najlepszy sposób na stres w pracy

Jaki jest najlepszy sposób na walkę ze stresem w pracy?

walka Shutterstock.com
Paradoksalnie najlepszym narzędziem w walce ze stresem w pracy jest... walka. Ale po godzinach. Zapisz się na karate, boks albo jakiś inny sport walki. "Intensywny trening dosłownie wymiata hormony stresu z organizmu" – wyjaśnia Neil Shah, szef brytyjskiego towarzystwa walki ze stresem (Stress Management Society).

Wprawdzie gdy będziesz musiał stawić czoło innemu zawodnikowi, poziom kortyzolu i adrenaliny, czyli hormonów stresu, gwałtownie wzrośnie, ale chwilę po walce równie gwałtownie spadnie. Jeśli masz stresującą pracę i ciągle jesteś spięty, staraj się co najmniej raz w tygodniu powalczyć w kontrolowanych warunkach.

Po walce uzupełnij poziom węglowodanów. Badania dr Judith Wurtman z MIT wykazały, że zwiększona podaż cukrów w chwili, gdy poziom hormonów stresu jest duży, pomaga organizmowi przywrócić równowagę hormonalną. Najlepiej po treningu wypij koktajl białkowo-węglowodanowy.

Spotkaj się z kumplami – według pisma "Science" bliskie kontakty z innymi ludźmi podnoszą poziom oksytocyny i obniżają poziom kortyzolu. Gdy już się spotkacie, posłuchajcie muzyki – ona również łagodzi stres (nawet ta ostra).

Coraz częściej zaciskasz pięści? Spróbuj rozładować wściekłość oddechem. Spowolnij do około 6 oddechów na minutę – to pomoże w ciągu 5 minut odzyskać równowagę i obniżyć ciśnienie. Możesz też wypróbować sztuczkę, którą na polu walki stosują żołnierze elitarnej formacji Navy SEALs. Nie zaszkodzi też trochę potrenować - oto trening, którym komandosi szykują do starcia ciało i głowę.

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij