Sierpniowy numer MH – co w środku?

Przedstawiamy pokrótce, o czym piszemy w sierpniowym wydaniu MH. Na tapecie dieta, trening i spora dawka tak potrzebnego wszystkim luzu. 

Piotr Lisek na okładce MH MPP

Tytan pracy

Wiecie, co robi Piotr Lisek, nasz najlepszy tyczkarz, kiedy strasznie nie chce mu się iść na trening? Zakłada buty i wychodzi… na trening. Gdyby Piotr nie istniał, Men’s Health na pewno by go wymyślił, bo są w nim wszystkie cechy faceta, które cenimy. Rzetelność, pracowitość, odwaga bez brawury, skromność tych, znających swoją wartość, sumienność ciężko pracującego mężczyzny i odpowiedzialność za talent, którym został obdarzony. I już całkiem prywatnie dodamy, że to bardzo fajny gość. Trzymajmy za niego kciuki w Tokio, bo złota mu brakuje w kolekcji, a my jako pierwsi na świecie będziemy mieć okładkę ze złotym medalistą Igrzysk Olimpijskich – Piotrem Liskiem. Leć, Piotrek, leć! (s. 30)

Nowy numerKamil Majdański / Motor Presse Polska

Grill po byku

Ta skubana pandemia próbowała odebrać nam wszystko: zdrowie, pracę, siłownię, pieniądze, spotkania z przyjaciółmi, romantyczne kolacje na mieście, kina, teatry, koncerty, a nawet ośmieliła się podnieść rękę, czy raczej założyć maseczkę na nasz narodowy żywioł – letnie grillowanie. Śmiechu warte! W tym numerze przepisy na grilla nie tylko dla mięsożernych – weganie i wegetarianie również się ucieszą. (s. 58)

Nowy numerMotor Presse Polska

Żywność liofilizowana

Liofilizaty – tak mogłyby się nazywać dziwne stwory z „Doliny Muminków”, a to, po prostu, dania-instant, z których po ugotowaniu odciągnięto wodę. Z takiej żywności korzystają np. astronauci podczas misji czy himalaiści, bo mały ciężar i objętość produktów są dla nich na wagę złota. Teraz żywność liofilizowana trafiła pod strzechy i każdy traper-wędrowiec może je mieć w plecaku. Zrobiliśmy przegląd gotowych dań i niespodzianka – niektóre są naprawdę smaczne. (s.46)

Nowy numerMotor Presse Polska

Przysiad na 100%

Jeżeli pompka jest królową ćwiczeń, to przysiad ze sztangą bez wątpienia jest królem i rządzi w siłowni – większość z nas ma go w treningowym pakiecie. Sławomir Zawrotniak, nasz ekspert, trener CrossFit Level 2, namawia do robienia serii ćwiczeń przed sesją przysiadów i po niej – warto podpatrzeć i zastosować, bo facet zna się na rzeczy, a jak już coś robić, to dobrze, prawda? (s.84)

Nowy numerMotor Presse Polska

Warto wyluzować

Wszyscy naukowcy – a przynajmniej ci mądrzejsi – są zgodni: „nicnierobienie” działa zbawiennie na naszą duszę i umysł. Najważniejsze to wyzwolić się spod presji, w której każda chwila bezczynności powoduje wyrzuty sumienia – tak, tak, do tego doszliśmy z tym naszym bożkiem wiecznej aktywności. Tymczasem mamy niezbywalne prawo do świętego spokoju i czasu dla siebie. Nareszcie, ktoś to głośno powiedział! (s.72)

Nowy numerMotor Presse Polska
Zobacz również:
Chcesz obniżyć ciśnienie? Zacznij trenować lub zmodyfikuj trening. Badania wykazały, że ćwiczenie izometryczne skutecznie obniżają ciśnienie tętnicze krwi.
ZOBACZ WIĘCEJ