[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Potreningowy apetyt i burza mózgów - pytania do ekspertów MH

Kolejna dawka wiedzy prosto od ekspertów MH. 

Posiłek potreningowy Po treningu powinieneś być tak głodny, że takie jabłuszko wciągniesz na raz.
Odkąd trenuję, mam apetyt jak nigdy. Czy to możliwe, że zamiast zrzucać zbędne kilogramy, zacznę przybierać na wadze?

To naturalne, że gdy ćwiczysz, masz lepszy apetyt. W końcu metabolizm przestawia się, aby ciało mogło sprostać nowym wyzwaniom. Dlatego dobrze jest skalkulować ilość jedzonych i spalanych kalorii. Przeciętny trening siłowy (1,5 h z rozgrzewką) to 600- -800 kcal. Trzeba je dodać do Twojego dziennego zapotrzebowania (średnio ok. 2200 kcal).

Jeżeli zamierzasz przybrać na masie, bilans powinien być dodatni. Ale różnica nie może być duża, bo zaczniesz się otłuszczać. Gdy chcesz schudnąć, powinieneś mieć niewielki deficyt kaloryczny. Jak w takiej sytuacji poradzić sobie z apetytem? Przede wszystkim przestawić się na posiłki z większą ilością białka.

Nie dość, że pomagają one odbudować mięśnie, to uczucie sytości utrzymuje się po nich dłużej niż po posiłkach typowo węglowodanowych czy tłuszczowych. Dodatkowo pomyśl o zupach. Są niskokaloryczne (26-32 kcal na 100 ml), wypełniają żołądek i dostarczają witamin, przez co warto uwzględnić je w swoim jadłospisie. Unikaj tylko pikantnych przypraw, bo te podkręcają apetyt.

- dr Marek Szołtysik, dietetyk

Jak zabłysnąć podczas burzy mózgów?

Skupiając się na tym, żeby zgłosić jakiś genialny pomysł, możesz odnieść skutek odwrotny od zamierzonego. Najlepsze rozwiązania przychodzą bowiem do głowy, gdy jesteś w dobrym nastroju, rozluźniony, nie odczuwasz stresu. Dlatego w profesjonalnych burzach mózgów powinny istnieć trzy fazy. Pierwsza (generatywna), gdy po prostu przerzucacie się pomysłami, ale w żaden sposób ich nie oceniacie.

Druga – inkubacyjna, gdy pozornie zapominacie o problemie. Ale mózg ciągle pracuje, dlatego w środku nocy czy podczas porannej kąpieli w Twoim umyśle może pojawić się rozwiązanie, którego do tej pory nie dostrzegałeś. Wreszcie faza trzecia (krytyczna), gdy selekcjonuje się wszystkie pomysły. Jak wzbogacić swoją kreatywność?

Pomyśl, co by się stało, gdyby nagle zniknęły największe przeszkody, które stoją wam na drodze (np. przestało istnieć prawo ciążenia, zniknęło ograniczenie związane z budżetem). Poza tym szukaj analogii i baw się metaforami. Czy jest jakaś inna dziedzina, w której pojawił się podobny problem? Jak go rozwiązano? Kluczem do sukcesu jest łączenie odległych od siebie skojarzeń.

- dr Lidia D. Czarkowska, Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij