[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

Polacy i whisky - moda czy miłość?

Pijemy ją z colą, lodem, wodą źródlaną, a nawet z kamieniami chłodzącymi. Czy to chwilowa moda, czy jednak faktyczna zmiana w kulturze picia? Zobacz, czy Polacy rzeczywiście pokochali whisky.

Whisky Wszystko wskazuje na to, że whisky nad Wisłą ma się dobrze i tak już zostanie.
Nie ulega żadnej wątpliwości, że kultura picia alkoholu w Polsce radykalnie się zmienia. Nie pijemy byle czego i nie wlewamy w siebie do spodu. Po prostu polubiliśmy alkohol i cieszymy się jego towarzystwem oraz smakiem. Najbardziej widoczne jest to na przykładzie rosnącej popularności alkoholi wysokogatunkowych, w szczególności tak uwielbianej przez Anglosasów whisky.

O ile jeszcze dekadę czy dwie temu widok popularnej „rudej” (nie piszemy o pijanej koleżance) na stole nie należał do najczęstszych, o tyle dziś nikogo nie dziwią rozmowy Polaków o ulubionych markach czy nawet rodzajach whisky.

REKLAMA

W 2016 roku Polska uplasowała się na 12. miejscu wśród największych światowych importerów whisky. Jeszcze lepiej wygląda to, jeśli spojrzymy tylko na Europę – 4 miejsce za Francją, Niemcami i Hiszpanią robi wrażenie. W całym poprzednim roku na polski rynek sprowadzono ok. 35 mln butelek szlachetnego złotego trunku.

Do lidera, Francji, tracimy sporo, bo nasi przyjaciele znad Sekwany zamówili aż 142 mln butelek. Nie dziwi nas to jednak – chyba mają więcej powodów do picia, głównie ze smutku.

Do Polski najwięcej, bo ok. 25 mln, trafiło whisky szkockiej. Czyli przeciętny Kowalski docenia klasyczną szkocką – brawo! Zresztą świetnie ma się cały rynek alkoholi premium. Jego wartość w 2016 roku wyniosła 670 mln złotych, a wszystkie ekspertyzy przewidują wzrost do prawie 900 mln w 2020 roku. Bardzo duża część tego wysokoprocentowego tortu to właśnie sprzedaż whisky.

Co ciekawe, w oczach rodaków traci wódka. W 2016 roku sprzedano prawie 12 mln butelek wódki mniej niż w 2015. Czyżby nastąpił odwrót od tak kojarzonej z Polską czystej? Przyczyn należy tu upatrywać raczej w coraz zamożniejszym społeczeństwie, które stać na alkohol z najwyższej półki, a za taki uchodzi przecież whisky.

W MH dalecy jesteśmy jednak od stawiania whisky ponad tradycyjną wódeczką – co to, to nie! Na obronę poczciwego„czyściocha” podamy, że badacze z Brown University na Rhode Island wykazali, iż kac po whisky jest o kilka godzin dłuższy niż po piciu czystej wódki. Jest to związane z obecnością w whisky substancji odpowiedzialnych za jej charakterystyczny smak: acetonu, aldehydu octowego, taniny czy furfuralu.

Rośnie również świadomość konsumencka, do czego, naszym skromnym zdaniem, niemało się przyczyniamy. Sięgając po whisky, coraz częściej decydujemy się na single malt, co dowodzi tylko tego, że wiemy, co pijemy i doceniamy jakość oraz smak. W ubiegłym roku wartość segmentu single malt polskiego rynku whisky wzrosła aż o 38%!

Dla przypomnienia: single malt powstaje tylko i wyłącznie z jęczmienia, które jest zbożem bardzo wymagającym i trudnym w utrzymaniu, natomiast blend malt dopuszcza obecność każdego innego rodzaju zboża, nawet kukurydzy. Dla laika może to wydawać się błahą różnicą, ale rozkochani w whisky Anglosasi zastrzegli to prawnie! Pamiętajcie jednak, że niezależnie od tego, co trafia do Waszych szklanek czy kieliszków – pijcie to z głową. Na zdrowie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij