Jak nie marnować jedzenia?

9,5 mln ton - tyle żywności wyrzuciliśmy na śmietnik w Polsce w 2012 roku. Zwiedzeni wszechobecnymi promocjami, kupujemy więcej niż realnie potrzebujemy, a gdy nie damy rady tego zjeść, wyrzucamy do kubła. Zobacz, jak nie marnować jedzenia i jak oszczędzać pieniądze.

kosz na śmieci Christian De Araujo, shutterstock.com
fot. Christian De Araujo, 2014, shutterstock.com
Myślę, więc niemarnuje.pl

REKLAMA

Agnieszka Krasoń, Dyrektor Banku Żywności we Wrocławiu:

"1/3 żywności, którą kupujemy, marnuje się – wynika z jedynych w Polsce badań, SMG/KRC na zlecenie Federacji Polskich Banków mięso i jego przetwory. Co ciekawe, inne że jednocześnie 13 % gospodarstw domowych W dużych ilościach marnowane jest też pieczywo.

Po pierwsze dlatego, że jest jednym z tańszych produktów, po drugie wolimy jadać świeże, a pieczywo dość szybko tę świeżość traci. Na kolejnym miejscu są warzywa, których zwykle nie umiemy przechowywać.

Banki żywności starają się zagospodarować żywność, zmarnowaniem, czyli ma bardzo krótki termin przydatności żywności nie przechowujemy, tylko natychmiast przekazujemy organizacjom.

Jeżeli coś ma dłuższy termin przydatności, zanim przekażemy odbiorcom, trzymamy żywność w mroźniach, chłodniach i magazynach, które systematycznie kontroluje sanepid. Banki żywności prowadzą stronę niemarnuje.pl. Tam można sprawdzić, jak przechowywać różne artykuły,  jak dzielić się żywnością oraz przygotowywać potrawy z resztek".

Fakt: 2 miliony ton żywności wyrzucamy w Polsce w gospodarstwach domowych. Reszta przypada na produkcję, dystrybucję, sklepy, restauracje itp. W Polsce do wyrzucania żywności przyznaje się 30 procent Polaków. Największa grupa to młodzi, wykształceni, z wielkich miast.

STRONA 2 z 2
Zobacz również:
Odpowiednio przeszkoleni lekarze i specjaliści, zaznajomieni ze specyfiką CrossFitu, oferujący zindywidualizowane wsparcie oparte na danych genetycznych, biometrycznych i badaniach krwi. Tak ma wyglądać opieka medyczna przyszłości. I to nie za wiele lat, tylko już za chwilę. 
ZOBACZ WIĘCEJ
REKLAMA