[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Jet lag - problemy z czasem

Właśnie teraz bilety lotnicze są najtańsze. Dlatego gdybyś chciał się gdzieś wyrwać, przepytaliśmy 60 pilotów, co zrobić, by wrócić do domu w pełni formy.  

Jet lag Podróżowanie samolotem może być przyjemne i to niekoniecznie w pierwszej klasie Lufthansy!

80% - Pij zdecydowanie więcej niż zwykle

I mowa tutaj oczywiście o wodzie. Suche powietrze w kabinie sprawia, że szybciej się odwadniasz. A to dodatkowo pogłębia zmęczenie i przyczynia się do wzmacniania efektów jet lagu.

  • Kup na lotnisku wodę: „Dobrze byłoby, gdybyś wypijał 250 mililitrów w ciągu każdej godziny spędzonej w powietrzu” – tłumaczy dr Smith L. Johnston, który na co dzień pracuje w NASA.

68% - Nie zapominaj o treningu

Jak wynika z japońskich badań, osoby, które trochę poruszają się rano, łatwiej dostosowują się do zmian czasowych, a jakość ich snu jest lepsza. Dlatego, mimo wylotu, nie warto rezygnować z ćwiczeń.

REKLAMA
  • Zaplanuj ćwiczenia: „Trenuj najpóźniej 3 godziny przed położeniem się do łóżka, bo podniesiona temperatura może utrudniać zasypianie” – mówi dr Johnston.

69% - Spędź tyle czasu na dworze, ile to możliwe

Twój zegar dobowy (podwzgórze) decyduje o tym, czy masz iść spać, czy jeszcze powinieneś być gotowy do działania, na podstawie docierającego do ciała światła.

  • Oszukaj słońce: Entrain – tak nazywa się aplikacja przygotowana przez University of Michigan (tylko w języku angielskim), która pozwoli Ci tak zarządzać światłem, aby na miejscu nie mieć problemów.

22% - Ogranicz kalorie albo po prostu nie jedz

Badacze z Beth Israel Medical Center ustalili na przykładzie gryzoni, że jedzenie wpływa na rytm dobowy. Dlatego jeśli będziesz jadł jak zwykle, po powrocie będziesz jak zwykle zmęczony.

  • Wróć na czczo: 16 godzin bez posiłku sprawi, zdaniem badaczy, że po wylądowaniu na miejscu będziesz ożywiony i głodny. Czas na poznanie nowych smaków! 

Bonus:

Kilku pilotów przyznało się w ankietach, że do nowej strefy czasowej pozwala im się przystosować... seks. Czy to może działać? „Jasne! – potwierdza dr Christopher Winter. – Ejakulacja przyczynia się do uwolnienia prolaktyny, która pojawia się w naszym organizmie m.in. w trakcie głębokiej fazy snu”. Sprytne, prawda? 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij