Jak zwiększyć pewność siebie i poprawić pracę mózgu? 7 sposobów

Słuchanie siebie pomaga nie tylko lepiej formułować myśli i trafiać do odbiorcy, ale również zwiększa pewność siebie.

facet na ulicy w garniturze fot. Shutterstock
fot. Shutterstock
Każdy, kto kiedykolwiek pracował z mikrofonem, wie, jaką karą jest brak odsłuchu. Jeśli piosenkarz czy dziennikarz nie słyszy swojego głosu, przestaje go kontrolować. Słuchawki pomagają więc zarządzać głosem tak, by jak najlepiej wypaść.

REKLAMA

Te doświadczenia warto wykorzystać w innych sytuacjach, takich jak rozmowa kwalifikacyjna czy prezentacja. Stań przed lustrem, włącz dyktafon i zrób symulację prezentacji. Odsłuchaj się i oceń, co w sposobie mówienia Cię drażni. Dlaczego?

Najprawdopodobniej to samo będzie drażnić Twoich odbiorców. Jeśli więc Twoją piętą achillesową są zbyt długie pauzy lub, przeciwnie, zbyt szybkie artykułowanie myśli, ćwicz tempo mówienia i nagrywaj poszczególne wersje. Badania na Allbright College pokazały, że mężczyźni, którzy świadomie panowali nad głosem, byli odbierani jako bardziej pewni siebie.

Dobre tempo

Powiedz zdanie: "Jestem pewny siebie i swoich umiejętności" tak, by zajęło 3 s. Właśnie poznałeś tempo mówienia, które dowodzi pewności siebie.

REKLAMA

REKLAMA

facet w garniturze fot. Shutterstock
fot. Shutterstock
Codzienny neurobik

REKLAMA

15-minutowy trening - według naukowców z Oregon State University – poprawia koncentrację. Bez względu na to, czy zrobisz ostry trening w siłowni, na rowerze czy też poskaczesz na skakance, przez resztę dnia Twój mózg będzie pracował na wyższych obrotach. Poprawisz uwagę i zwiększysz zdolność zapamiętywania.

Jedzenie na myślenie

Oprócz ryb, te produkty karmią mózg.

Bataty

Ich jedzenie zmniejsza ryzyko choroby Parkinsona.

Olej ryżowy z otrąb

Ten zdrowy tłuszcz chroni przed udarem mózgu.

Rozmaryn

Kwas karnozowy zmniejsza ryzyko udaru o 40%.

Migdały

Wysoka zawartość wit. E chroni przed uszkodzeniami mózgu.

Kilogramy a humor

Ludzie z nadwagą mają niższy poziom kwasu N-acetyloasparaginowego w hipokampie – miejscu w mózgu, które odpowiada m.in. za emocje. Dr Jeremy Coplan z University Hospital SUNY Downstate przypuszcza, że skoro jednocześnie zmniejszenie wagi ciała zwiększa ilość tej substancji, można sądzić, że poprawia również nastrój.

Zobacz również:
Zostały Ci jeszcze siły po treningu?  Oto sposób, by się ich pozbyć choć na jakiś czas. Wrócą z nawiązką,  a płaski brzuch masz w bonusie.  
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA