[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Jak usunąć rysy z samochodu?

Nawet drobnych uszkodzeń i rys na lakierze samochodu nie powinno się bagatelizować. Chodzi nie tylko o kwestie estetyczne – w takim miejscu błyskawicznie może pojawić się korozja. Zamiast rujnować się na lakiernika, samodzielnie usuń odprysk. To nie jest trudne.

facet oglądający samochód fot. LuckyImages, 2015, shutterstock.com
Nie każde uszkodzenie lakieru wymaga ingerencji lakiernika. Czasem wystarczą porządna pasta polerska, drobnoziarnisty papier ścierny i wosk. W ten sposób można znacznie poprawić wygląd auta.

Kredki maskujące rysy i woski koloryzujące nie są trwałe – po 2-3 myciach auta „maskowanie” blizny zniknie. Jeśli uszkodzenie lakieru jest głębokie i sięga warstwy podkładowej, nie powinieneś go bagatelizować, bo powierzchniowa korozja widoczna będzie już po kilku dniach.

Metoda opisana przez nas pozwoli na samodzielne usunięcie zarysowań lub odprysków lakieru. Ale uprzedzamy – naprawiane miejsce niemal zawsze będzie widoczne z bliska.

1. Przygotowanie

Zacznij od dokładnego spłukania auta wodą pod ciśnieniem i umycia go gąbką. Odpuść sobie myjnie bezdotykowe lub automatyczne, ponieważ lakier musi być naprawdę czysty. Nie używaj wosku ani żadnych preparatów konserwujących.

2. Matowienie

Uszkodzone miejsce trzeba zmatowić. Robi się to na mokro, używając papieru ściernego o ziarnistości 2000. Należy trzeć delikatnie, do chwili aż lakier stanie się matowy; zbyt intensywne szlifowanie może go trwale uszkodzić.

3. Odtłuszczanie

Naprawiane miejsce osuszasz ściereczką z mikrofibry, sprężonym powietrzem, a nawet zwykłą suszarką do włosów. Za pomocą zmywacza silikonowego odtłuszczasz powierzchnię, na którą położysz lakier.

4. Dobór lakieru

Jego numer znajdziesz na tabliczce znamionowej lub na specjalnej wklejce w bagażniku. Możesz kupić gotowy lakier albo zamówić go w mieszalni. Najważniejszą sprawą jest dobór właściwego odcienia lakieru.

5. Lakierowanie

Metod nakładania lakieru jest wiele. Przy większych ubytkach sprawdzi się sprej. W pozostałych pędzelek, zapałka albo gąbka – najdokładniej wypełnią ubytek. Zanim nałożysz drugą warstwę lakieru, odczekaj, aż wyschnie pierwsza.

6. Szlifowanie

Nie przejmuj się nadmiarem lakieru. Usuwa się go – gdy ulegnie pełnemu utwardzeniu – za pomocą papieru ściernego o ziarnistości 2500, nałożonego na drewniany klocek. Czynność tę wykonuj na mokro i z wielkim wyczuciem.

7. Polerowanie

Naprawione miejsce wypoleruj profesjonalną pastą polerską (np. Refinish, 120 zł za opakowanie). Najlepiej użyć polerki mechanicznej. Polerujemy na sucho, a po zakończeniu tej czynności myjemy lakier.

8. Woskowanie

Ostatnią czynnością, która ma ostatecznie zadbać o estetykę i utrwalić efekt naprawy, jest woskowanie. Aby wydobyć głębię lakieru, warto użyć wosku koloryzującego (15-20 zł za opakowanie).

MH 12/13

Komentarze

 (10)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij