[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Jak efektywnie pracować i wypoczywać? [Praca 4 godziny w tygodniu]

Tim Ferris, autor bestsellera „4-godzinny tydzień pracy”, odkrył sposoby, dzięki którym możemy pracować mniej i zarabiać więcej.

praca, kariera, odpoczynek

Ćwicz umysł, tak jak to robią ludzie sukcesu

Aby zgłębić tajemnice genialnych umysłów, Ferris przepytał setki ludzi, którzy osiągnęli maksymalną efektywność w swojej dziedzinie. Odkrył, że ponad 80% z nich praktykuje jakąś formę medytacji, koncentracji czy uspokajania umysłu. To pomaga im skupić się na chwili obecnej, nie rozpraszać się i kontrolować emocje. Umiejętność medytacji poprawia funkcjonowanie pod każdym względem.

Pomaga zaprząc do roboty wszystkie siły umysłowe wtedy gdy potrzeba (negocjacje, dyskusje, atak szczytowy itp.). Medytacja pozwala zyskać inną perspektywę, przyjrzeć się spokojnie sobie i swoim myślom, zamiast dać się nieść chwili. Oczywiście pisząc „medytacja”, mamy na myśli nie tylko siedzenie w pozycji lotosu. Spokojnie możesz to robić w tramwaju, siedząc z zamkniętymi oczami, licząc oddechy i powtarzając w myślach słowo – mantrę, która ma na celu przegonić z głowy niechciane myśli.

REKLAMA

W nowy dzień wejdź z jasnym umysłem

Codziennie rano Tim Ferris zasiada przy biurku z gorącym napojem z kurkumy, imbiru, herbaty pu-erh oraz zielonej herbaty i zapisuje trzy strony dziennika. To poranne pisanie jest jak odświeżająca kąpiel dla umysłu. To najlepsza i bezkosztowa terapia, jaką Ferris zna. Jeśli wyrzucimy z siebie na papier (albo kompa) wszystkie myśli, wątpliwości, pomysły i troski, w nowy dzień wkraczamy z umysłem oczyszczonym i gotowym na nowe wyzwania. A przy okazji lęgną się nowe pomysły na działania i biznesy.

Przeczytaj też: Jak podnieść IQ - 7 patentów MH

Zamień minusy w plusy

Stoicyzm to filozofia, która jest doskonałym systemem operacyjnym umożliwiającym skuteczne działanie w stresującym otoczeniu. Wbrew pozorom, pisma stoików zawierają bardzo aktualne porady, jak uzyskać wolność wewnętrzną dzięki zachowaniu umiaru, spokoju, trenowaniu hartu ducha i opanowaniu w trudnych sytuacjach. Zasady stoicyzmu są często stosowane jako element terapii w klinikach odwykowych.

Ponieważ niemal każdy z nas jest od czegoś uzależniony, więc nie wątpimy, że te rady są uniwersalne. Stoicy stosowali m.in. ćwiczenie zwane odwracaniem przeszkody do góry nogami. Jeżeli pojawia się jakiś problem, zamiast się wściekać, pomyśl, ile dzięki temu możesz się nauczyć. Przeszkody są testem, dzięki którym świat uczy nas cierpliwości, odwagi, pokory, zaradności, rozsądnego myślenia, sprawiedliwości i kreatywności.

Wdech i wydech

Właściwe oddychanie jest jednym z najlepszych sposobów na poprawę kondycji fizycznej i układu odpornościowego. To ćwiczenie spopularyzował trener olimpijczyków Wim Hof (słynący z tego, że zanurzał swoich podopiecznych w lodowatej wodzie, aby podnieść ich wytrzymałość). Tylko nie zrób sobie krzywdy. Zaczynamy. Zrób tyle pompek, ile zdołasz, i zapisz wynik. Odpocznij przynajmniej 30 minut.

Następnie zrób 40 powtórzeń następującego ćwiczenia oddechowego: wciągnij powietrze maksymalnie (unosząc klatkę piersiową), a teraz gwałtownie wypuść powietrze (tak aby słychać było dźwięk „ha”). Jeżeli wykonujesz to ćwiczenie poprawnie, to po 20-30 oddechach możesz poczuć lekkie zawroty głowy i mrowienie w dłoniach. Na zakończenie weź głęboki wdech i wydech i zrób kolejną serię pompek.

Najprawdopodobniej zauważysz, że teraz zrobiłeś ich znacznie więcej. Ferris wykonuje to ćwiczenie nie tylko przed wyjściem do siłowni, ale także przed wszystkimi istotnymi aktywnościami, jak na przykład występ publiczny albo przekonanie sponsora, że powinien sfinansować Twoją wyprawę.

Oczyść przestrzeń wokół siebie

Marie Kondo jest japońską konsultantką i autorką. Stworzyła metodę KonMari, która polega na przejrzeniu swoich rzeczy (jednej kategorii naraz), a następnie na zachowaniu tylko tych, które „wywołują radość”, a także wybraniu miejsca do ich przechowywania. KonMari koncentruje się na wartości.

Zachowane przedmioty powinny tworzyć radość w Twoim życiu. Aby rozpocząć, uporządkuj rzeczy w następujących kategoriach: ubrania, książki, dokumenty, różne przedmioty, przedmioty sentymentalne. Szybko zobaczysz, jak oczyszczona przestrzeń wpływa na kreatywność i chęć do zmiany.

Jedno zadanie naraz

Ferris twierdzi, że ludzie na ogół są tak zalatani, że po prostu nie mają czasu ani siły siąść i wymyślić jakiegoś innego, sensownego sposobu na życie. Chcesz mieć więcej czasu? To o niego zadbaj. Ferris stosuje zasadę Pareto: 20% zajęć (klientów, projektów) przynosi 80% dochodu. W związku z tym należy po prostu wyeliminować bezużyteczne 80% zadań.

Druga zasada to grupowanie zadań. Polega to na tym, że w jednym czasie koncentrujemy się tylko na zadaniach podobnego typu. Na przykład: zamiast jeździć autem trzy razy – na przegląd, na wymianę opon i na wymianę oleju – ustaw sobie to wszystko w jednym dniu w pobliskich warsztatach. Podobnie z pracą: wyznacz sobie jeden dzień w tygodniu na załatwienie korespondencji. Albo na wszystkie zaległe i bieżące rozmowy telefoniczne. Zajmie Ci to w sumie mniej czasu niż codziennie „po troszku”.

Chodzi o to, że w pracy najwięcej czasu zajmuje nam faza przygotowań. Przerzucanie się z zadania na zadanie wymaga takiej psychologicznej „zmiany biegu”. Ponad 1/4 czasu pracy jest zużywana na tego rodzaju przygotowania. Jeżeli jesteś „w ciągu”, zrobisz więcej.

Podkręć swoje IQ

Ferris jest często pytany o to, czy stosuje jakieś leki czy suplementy na podkręcenie efektywności mózgu. Odpowiedź brzmi: tak, próbował niemal wszystkiego (łącznie z tymi nielegalnymi), ale jedyne, co w jego przypadku przynosi efekty, to:

Kreatyna i Ubiquinol

To pierwsze doskonale znają sportowcy, bo stanowi składnik odżywek, a drugie jest silniejszą i wydajniejszą wersją koenzymu Q10.

Yerba Mate

Dodaje energii i jest to działanie dłuższe niż w przypadku kawy. Pobudza też kreatywność.

Lion’s Mane Mushroom Mix Elixir

Wyostrza umysł, pomaga dłużej skoncentrować się na zadaniu, przydaje się przy naprawdę trudnych projektach. Kupisz w sklepie ze zdrową żywnością.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij