[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Hip-hopowa tabata Hansa Solo

Hans Solo, poznański raper, znany między innymi z Pięć Dwa (52 Dębiec) i Luxtorpedy, postanowił nas trochę rozruszać i nagrał numer, który idealnie nadaje się do robienia tabaty. Tytuł? Oczywiście Tabata!

Hans Solo, Peja i Samer robią tabatę Peja, Samer i Hans Solo (fot. Oskar Sosonowski)
Jakiś czas temu Hans postanowił wrócić do treningów, po dłuższej przerwie spowodowanej natłokiem nowych obowiązków domowych. Jak to bywa po przerwach, trzeba zaczynać prawie od początku, a nowe rzeczy kuszą bardziej niż stare. Szukając inspiracji treningowych, natknął się na video z Matem Fraserem, mistrzem CrossFit Games, na którym Mat pokazywał tabatę. I wtedy pojawił się pomysł nagrania hip-hopowego numeru, który będzie idealnym tłem do tabaty.

Hans Solo (fot. Oskar Sosonowski)

I tak się stało. Hans nagrał z Peją i Samerem kawałek Tabata, który ma strukturę idealnego tła do tabaty. Trwa 4 minuty i podzielony jest na sekwencje: 20 sekund dynamicznej zwrotki – 10 sekund na odpoczynek, co składa się na kompletną ścieżkę dźwiękową treningu wymyślonego przez Izumi Tabatę.

Hans, Peja i Samer robią tabatę

Hans doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak łatwo jest zgnuśnieć i jak trudno jest znów ruszyć tyłek z fotela.  Gdy po przerwie wracał do treningów, zrobił to, co polecamy od lat na łamach Men’s Health – poszukał wsparcia. Trenował z żoną i musiał przełknąć gorycz upokorzenia, kiedy okazywało się, że to on zostaje w tyle, że to ona daje radę z cięższą sztangą. Trening z dziewczyną czy z kumplem to dodatkowa motywacja. Jeśli jesteś umówiony na trening, trudniej jest skorzystać z wymówki, bo wtedy wystawiasz nie tylko swój organizm, ale i tę drugą osobę. A tak się nie robi.

Samer (fot. Oskar Sosonowski)

Gdy Hans wrócił do formy, postanowił zachęcić do tabaty innych. Razem z Peją i Samerem nagrali teledysk do Tabaty. Każdy z nich rzeczywiście wykonał całą tabatę – 4 minuty wycisku. Wielki szacun dla Samera, który jeździ na wózku i ma do pokonania trochę więcej schodów niż przeciętny facet. Ale nie odpuszcza, bo ma, no sami wiecie, co ma ze stali. Peja – który na co dzień przerzuca żelastwo (widać to na klipie), również bez problemu poradził sobie z intensywnymi aerobami.

Dołącz do #TabataChallenge

I teraz najlepsze.  Razem z premierą teledysku Hans z kolegami odpalają akcję  #TabataChallenge, którą Hans w telegraficznym skrócie opisuje tak:

Tabata jest dla każdego. Rusz się.  Sport prostuje charakter.

Chodzi o to, żeby zachęcić ludzi, którzy jeszcze nie złapali bakcyla sportu do ruszenia się z tej kanapy, do odłożenia telefonów i do ruchu. Bo sport to nie tylko pot i wysiłek. Sport to również dyscyplina, pewność siebie, więcej siły do życia i gwałtowny skok endorfin. To właśnie dlatego warto dołączyć do akcji #TabataChallenge, której szczegóły znajdziesz na stronie
tabatachallenge.pl 

Możesz sobie stamtąd ściągnąć cały numer i do niego ćwiczyć, nagrać swój trening i się nim podzielić ze światem. Niech inni biorą przykład i dołączają. Coś czujemy, że to lato upłynie w rytmie tabaty.

REKLAMA

REKLAMA

Co to jest tabata?

Tabata to błyskawiczny, ale wymagający trening, który trwa zaledwie 4 minuty, a potrafi zastąpić wielogodzinne sesje na siłowni. Autorem tego treningu dla zabieganych jest Japończyk Izumi Tabata (tak, to od pomysłodawcy pochodzi nazwa). Idea jest prosta. Trening tabaty opiera się na interwałach: 20 sekund wykonywania ćwiczenia, 10 sekund odpoczynku i tak 8 razy. POświęcając tylko 4 minuty dziennie (chociaż możesz zrobić tyle treningów, ile chcesz, oczywiście) poprawisz sobie wydolność aerobową i anaerobową. 

Rozgrzewka przed tabatą

No dobra, o ile sama tabata trwa tylko 4 minuty, to jednak nie możesz zapomnieć o rozgrzewce. Przez 5-10 minut potruchtaj w miejscu, albo pomachaj rękami i nogami. Staraj się rozgrzać wszystkie grupy mięśniowe, bo tabata angażuje dokładnie całe ciało. 

Oczywiście na naszej stronie znajdziesz pomysły konkretnych ćwiczeń tabaty, chociaż możesz sobie wybrać inne, ważne, żeby robić je najszybciej jak potrafisz. 

Nie wierzysz w skuteczność tabaty? Zobacz, co zrobiła z naszym redaktorem w zaledwie 4 tygodnie. 

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij