[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Fotoradary: nie daj się złapać

Miejscy kłusownicy zastawiają nowe pułapki – więcej fotoradarów i odcinkowy pomiar prędkości. Aby się nie pogubić, sprawdź, kto i jak może zmierzyć, z jaką szybkością jedziesz.

pułapka fot. Paul Fleet, 2015, shutterstock.com
1. Nowość: odcinkowy pomiar prędkości  

Kto? Inspekcja Transportu Drogowego

W 2013 r. ponad 30% kierowców przyznawało, że po minięciu fotoradaru znacznie przyspiesza. Dla nich właśnie ITD przygotowała odcinkowy pomiar prędkości. System składa się z dwóch punktów pomiarowych, w których kamery zapisują czas wjazdu i wyjazdu każdego auta z mierzonej strefy; potem oblicza się średnią prędkość. Jeżeli jest większa niż dozwolona, kierowca dostanie mandat. W planach jest 29 takich odcinków (najdłuższy – 7 km). System jest już testowany, a na stałe pojawi się na początku 2015 roku.

REKLAMA

2. Radar ręczny

Kto? Policja

Tylko policja może zmierzyć prędkość Twojego auta radarem ręcznym (tzw. suszarką) i zatrzymać Cię, żeby wręczyć mandat. Za znaczne przekroczenie prędkości coraz częściej zabiera prawo jazdy – nawet 10 razy częściej niż rok temu.

3. Auta z wideorejestratorem

Kto? Policja, Inspekcja Transportu Drogowego

Policja i ITD mają auta z wideorejestratorami (m.in. Alfy Romeo 159 i Ople Insignie). Mierzą one prędkość, jadąc za kierowcą przez 50-200 metrów (ITD wykonuje pomiar, stojąc także na poboczu). Różnica: policja Cię zatrzyma i ukarze, a ITD zrobi zdjęcie i wyśle mandat pocztą.

4. Fotoradar

Kto? Inspekcja Transportu Drogowego, Straż Miejska

Teraz tylko fotoradary w żółtych obudowach mogą robić zdjęcia. Takich urządzeń ITD ma ponad 350, a chce zainstalować kolejnych 100. W ubiegłym roku fotoradary zrobiły 2,5 mln zdjęć. Pomimo wielu kontrowersji, pomiarem prędkości w terenie zabudowanym nadal zajmują się strażnicy miejscy i gminni. Do dyspozycji mają fotoradary mobilne lub montowane w aucie (mogą mierzyć, tylko stojąc).  

MH 09/14

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij