[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Energia na co dzień - 5 skutecznych patentów

Zamiast wlewać w siebie dawki mocnej kawy lub, o zgrozo, energetyków, poznaj pięć szybkich sposobów na dzień, w którym nie zabraknie ci energii.

energia

1. Skocz po gazetę

„Wystaw się na słońce zaraz po przebudzeniu” – namawia dr Lance Workman, psycholog z Bath Spa University. „To pora, gdy Twój organizm najbardziej korzysta z naturalnego światła”. Wystarczy krótki spacer, żeby poprawił Ci się nastrój i byś poczuł przypływ energii. Pod warunkiem że nie przeczytasz tej gazety.

PRZECZYTAJ TEŻ: 8 produktów na więcej energii

REKLAMA

2. Posadź kwiaty

Uczeni z Washington State University twierdzą, że pracownicy, którzy postawili na biurku kwiaty doniczkowe, czuli się o 10% bardziej skoncentrowani już w ciągu pierwszego dnia. „Sprzęty elektryczne emitują lotne związki organiczne, które powodują zmęczenie” – tłumaczy Helen Foster, autorka „Detox Solutions”. Rośliny dobrze pochłaniają i oczyszczają nieświeże powietrze.

3. Moc prysznica

Weź mocny prysznic – dwie minuty gorącej wody, a potem 30 sekund zimnej. „Pod wpływem zmiany temperatury do tkanek dociera więcej tlenu. Tlen pobudza tkanki, a Ty robisz się ożywiony” – wyjaśnia Vijar Kakkar z Instytutu Badań Nad Zakrzepicą w Londynie.

ZOBACZ: Motywacja do treningu - metoda małych kroków

4. Podźwigaj

To może się wydawać męczące, ale badacze z Bristol University zaobserwowali, że ludzie, którzy ćwiczą w dni powszednie, bez względu na długość, intensywność czy rodzaj ćwiczeń, rzadziej odczu-wają zmęczenie. Odkryli również, że ćwiczenia przekładają się na 15-procentowy wzrost wydajności.

5. Wdychaj wolno

„Gdy ćwiczysz jogę, dostarczasz ciału tlen, a ten daje mu energię” – twierdzi Elżbieta Surma, fizjoterapeutka i nauczycielka jogi. – Wciągnij głęboko powietrze przez nos, a potem wypuść je w 20 szybkich, krótkich wydechach. Uspokój oddech, a potem powtórz ćwiczenie jeszcze 2 razy” – radzi. To ćwiczenie zapewnia odpowiednią dostawę tlenu do mięśni i mózgu.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij