[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Czy kolorowanie to nowy sposób na stres?

Wyniki badań sugerują, że 20 minut kolorowania wystarczy, aby zredukować stres. O co konkretnie chodzi?

kolorowanie Shutterstock.com
Jeszcze kilka lat temu kolorowanki były zarezerwowane dla dzieci. Teraz w księgarniach zajęły pozycję hitów wydawniczych dla dorosłych. Reklamowane są jako "nowy rodzaj medytacji" bądź sposób radzenia sobie ze stresem, porównywany do psychoterapii. Czy warto sprawić sobie jedną, aby trochę pomazać po stresującym dniu w pracy? O odpowiedź poprosiliśmy fachowca.

Zobacz: Wolny od stresu i zrelaksowany - 12 patentów

"Udowodniono, że gdy kolorujemy, mózg się odpręża. To taki mentalny pit-stop koordynujący oko, dłoń i mózg, który pomaga w radzeniu sobie np. z zawodowymi wyzwaniami i daje większy napęd do powrotu do przerwanej czynności. Dzieje się tak, bo ta kreatywna aktywność nie jest zorientowana na wykonanie zadania, odnosi nas do dzieciństwa, umożliwia wejście w tzw. przyjemy stan, więc pomaga się zrelaksować. Dodatkowo, sami decydujemy, kiedy zaczynamy i kończymy kolorować. Badania potwierdzają, że robiąc sobie 20-minutową przerwę w pracy, po powrocie do codziennych zadań będziesz osiągał lepsze rezultaty" – zapewnia mgr Tadeusz Reimus, psycholog, psychoterapeuta, coach z Centrum Dobrej Terapii.

Patenty MH

Polecamy sprawdzonych niszczycieli stresu. 

Muzyka 

Gra na gitarze obniża poziom hormonów stresu. Poprawi więc Twój nastrój i ułatwi zasypianie. A wyspany jesteś bardziej odporny na stres. No po prostu spirala spokoju!

Ogród

Holenderscy uczeni donoszą, że praca w ogrodzie obniża kortyzol bardziej niż czytanie. Żeby nie zaniżać statystyk czytelnictwa, kopiąc, przynajmniej słuchaj audiobooków.

Basen 

Każdy wysiłek fizyczny w dawce ok. 30 minut dziennie obniża poziom stresu, ale w upalne dni pływanie jest znacznie przyjemniejsze niż biegnie w kurzu, prawda?

Nadal w stresie? Spokojnie, damy radę. Oto 24 pewne sposoby na stres.

REKLAMA

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij