Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Czy bałagan na biurku świadczy o Twoim geniuszu?

"Uważacie, że chaos na biurku oznacza chaos w głowie? To co powiecie o pustym biurku?" – mawiał Albert Einstein różnym nudziarzom, którym nie podobał się bałagan na jego biurku. Jak to właściwie jest z tym biurkiem?

zawalone biurko fot. Shutterstock

1. Biurkowa udręka

Najnowsze badania dowodzą, że 48% z nas gromadzi stosy papierów, a podstawową zasadą zarządzania stertą jest jej ciągłe przeszukiwanie. Ponad 40% pracowników biurowych przyznaje się do regularnego gubienia dokumentów, a przeciętny pracownik spędza 150 godzin rocznie na szukaniu dokumentów na biurku.

2. Zmienić czy polubić?

Na szczęście rasowy bałaganiarz zawsze znajdzie usprawiedliwienie dla siebie. Eric Abrahamson i David H. Freedman – eksperci biznesu, autorzy książki "Idealny bałagan" ("A Perfect Mess") przekonują, że bałaganiarze to geniusze improwizacji i umiejętności adaptacji. Z chaosu może urodzić się genialne odkrycie. Gdyby sir Alexander Fleming umył wszystkie te upaćkane probówki, być może nigdy nie odkryłby penicyliny.

3. Bogaci, bo fleje?

Doradca Clintona – Mark Penn – odkrył coś znacznie bardziej zaskakującego. Po pierwsze, bałaganiarze to nie tylko mężczyźni (jest ich jedynie o 10 procent więcej niż kobiet). Co więcej – ani kobiety, ani mężczyźni nie zaliczali się do grona leniwych, przegranych życiowo flejtuchów. Częściej od porządnickich kończyli szkoły i studia. Badania wykazały też, że dwukrotnie częściej osiągają roczny dochód przekraczający 100.000 USD.

4. Ale nie przeginaj

Przesada nie jest dobra w żadną stronę. Kiedy bałagan przekroczy punkt krytyczny, a genialnego wynalazku jak nie było, tak nie ma, musisz działać.

1. Wyrzuć żółte karteczki, raczej ustaw przypominajkę w telefonie.
2. Wyrzucaj wydruki. Masz przecież kopię w kompie.
3. Ważne dokumenty pochowaj do teczek i opisz.
4. Codziennie po skończonej pracy sprzątnij biurko. Rób to przez 21 dni, a stanie się to Twoim nowym nawykiem.
5. Wyrzucaj niepiszące długopisy.
6. Nie zbieraj reklamówek. 

MH+

Wśród przyczyn bałaganiarstwa jest odkładanie spraw na później. Wprowadź reżim. Zajmuj się jedną sprawą naraz. Skończysz – odkładasz do teczki, a niepotrzebne wydruki won do kosza. I bądź asertywny, nie daj się wytrącić z rytmu.

Poczet Wielkich Flejtuchów

Oni po prostu nie mieli czasu na przyziemne sprawy.

Pablo Picasso O jego bałaganiarstwie pisze w swoich wspomnieniach Fernanda Olivier, pierwsza partnerka życiowa Picassa.

Andy Warhol Jego sprzątaczka kompletnie nie rozumiała, że puste puszki po zupie to dzieło sztuki.

Alexander Fleming Dzięki temu, że nie posprzątał w laboratorium płytek, na których hodował bakterie, odkrył penicylinę.

Barack Obama Jego bałaganiarstwo sprawia, że najpotężniejszy przywódca świata wydaje się jakiś bardziej ludzki.

Stephen Hawking Nie zapowiadał się na geniusza. Nauczył się czytać w wieku 8 lat, miał okropny charakter pisma i był bałaganiarzem.

Bill Gates Najbardziej skomputeryzowany facet świata zamiast trzymać wszystko na dysku, rozsiewa dookoła tony papierów.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij