[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Auto premiera: Mercedes AMG GT

Na szczycie łańcucha pokarmowego Mercedesa zastępuje słynnego, skrzydlatego Mercedesa SLS AMG. Oto Mercedes AMG GT, czyli jedna z najbardziej wyczekiwanych premier tego roku w kategorii super samochód sportowy.

fot. Producenci, Dystrybutorzy
Na tym świecie nie ma bardziej klasycznych proporcji niż długi przód i kabina tuż przy tylnej osi. Nie trzeba nawet sprawdzać, by od razu wiedzieć, że silnik znajduje się z przodu, napęd zaś, jedynie słusznie, trafia na tył.

Wygląd wyglądem, a kabina kabiną, ale gwóźdź programu to nowiutki silnik konstrukcji AMG – 4.0 V8 z dwiema turbosprężarkami. Silnik ma „turbiny” umieszczone między rzędami cylindrów, suchą miskę olejową i bezpośredni wtrysk paliwa, co po ludzku oznacza, że błyskawicznie reaguje na gaz, wytrzymuje przeciążenia związane z jazdą po torze i pali tak mało, jak tylko się da.

V8 jest przyrządzany w dwóch smakach – o mocy 462 KM (jako GT) oraz 510 KM (jako GT S). Do setki „S” przyspiesza w 3,8 s i rozpędza się do 310 km/h. Mercedes mówi dużo o aluminiowej konstrukcji auta, znakomitym rozkładzie masy i innych technicznych detalach, jednak najbardziej wymowne jest to, że GT bierze na celownik Porsche 911, a to już poważna sprawa – oznacza dużo dymu z opon.

Cena AMG GT – ok. pół miliona złotych.

1. Silnik

Jedyne 462 KM w podstawowej wersji i 510 KM w wersji zwanej „S”. Wystarczy na sprint do setki w 3,8 s, a to już jest liga supersamochodów.

fot. Producenci, Dystrybutorzy

2. Kabina

Siedzi się nisko, a wszystko jest podporządkowane kierowcy. Cztery wyloty nawiewu wyglądają tak, że strach włączać klimatyzację na maksa...

fot. Producenci, Dystrybutorzy

Auto konkurenci

1. Nissan GT-R

Suche fakty są takie, że silnik 3.8 V6 turbo rozwija moc 550 KM, GT-R ma napęd na cztery koła i, jak podaje Nissan, na tamtą stronę 100 km/h przenosi w 2,7 s. To wszystko za 483 tys. zł, co – jak na ten poziom osiągów – jest ceną jak z wyprzedaży.

fot. Producenci, Dystrybutorzy

2. Porsche 911 Carrera

Ikona Porsche w podstawowej wersji (3,4 l, 350 KM) kosztuje 450 tys. zł, ale znacznie lepsza jest 911 S (3,8 l, 400 KM) za 523 tys. zł. Z ultraszybką skrzynią dwusprzęgłową „911 S” do setki przyspiesza w 4,1 s. I jako jedyna w tym gronie ma silnik wolnossący.

fot. Producenci, Dystrybutorzy

Przeczytaj również: Auto premiera: Mercedes SLS AMG E-Cell

MH 10/14 

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij