Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

5 błędów, które popełniasz na co dzień

Małe kroki - wielkie rezultaty. Tak głosi hasło MH. Pod jednym warunkiem: że są to kroki we właściwą stronę. Oto Twój zestaw powszednich drogowskazów.

szczoteczki do zębów fot. Shutterstock
7:00 - Błąd 1

Myjesz zęby tuż po śniadaniu

Szorowanie zębów tuż po zjedzeniu kwaśnych produktów, np. owoców i soków, może uszkodzić osłabione przez kwasy szkliwo.

Lepiej

Nie umyłeś ich przed śniadaniem? Przepłucz je wodą i odczekaj 40 minut, aż wapno ze śliny odbuduje osłabione miejsca. Teraz możesz umyć.

8:00 - Błąd 2

Jedziesz do pracy z otwartym oknem

Na głównych trasach zanieczyszczenie powietrza może być 10 razy większe niż z dala od nich. Niebezpieczne są zwłaszcza spaliny z diesli.

Lepiej

Zamknij okna i włącz obieg wewnętrzny – zmniejszysz ilość wdychanego pyłu o 400%. Jeśli masz alergię na pyłki, okna otwieraj tylko po deszczu. 

13:00 - Błąd 3

Podgrzewasz jedzenie w plastiku

Nie zawiera BPA? Lepiej, ale nie idealnie. Wg National Institutes of Health, ftalany mogą wciąż dostać się do jedzenia, podnieść ciśnienie i obniżyć jakość spermy.

Lepiej

Przełóż jedzenie do szklanego pojemnika, zanim podgrzejesz je w mikrofali. Albo przynoś z domu zapakowane w termos.

19:30 - Błąd 4

Wracasz do domu po lampce wina

Wystarczy 0,1 promila alkoholu we krwi (czyli poniżej dopuszczalnej normy), żeby ryzyko wypadku wzrosło o 46% – wynika z badań UC San Diego.

Lepiej

Lampka wina czy małe piwo i tak nie zaszumią Ci w głowie, więc nie kombinuj. Masz jechać – nie pij. Wypiłeś – wróć MPK lub pieszo. Będziesz zdrowszy.

22:30 - Błąd 5

Sprawdzasz pocztę w łóżku

Uczeni z University of Florida odkryli, że ludzie, którzy sprawdzają mejle po g. 21, sypiają gorzej. A niedobór snu zwiększa ryzyko udaru.

Lepiej

Nie ładuj komórki w sypialni. I wyłącz wieczorem powiadomienia o przychodzącej poczcie. Jeśli to coś pilnego – zadzwonią.

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij