8 sprytnych sposobów na złamane serce

Złamane serce to ulubiony temat wszystkich smętnych piosenek na całym świecie. Wydaje się, że problemy sercowe to temat równie bolesny, co inspirujący. Ale kiedy naprawdę ktoś, w kogo zainwestowałeś wszystkie swoje uczucia wbija Ci nóż prosto w serce, to na ogół pisanie wiersza nie jest pierwszą rzeczą jaka przychodzi Ci do głowy.

zerwanie, złamane serce shutterstock.com
Czujesz się smutny, zły, zdezorientowany, zraniony, samotny. Przeżywasz prawie każdą gównianą emocję, jaką można sobie wyobrazić. Niektórym zdarzają się też objawy fizyczne: na przykład uczucie, że twoje serce naprawdę pęka. Możesz odczuwać taki ból w klatce piersiowej, jakby łamano Ci żebra.

REKLAMA

To trochę taki paradoks, że złamać Ci serce może tylko osoba, którą naprawdę kochałeś. Doświadczyłeś miłości i to było piękne, ale ta świadomość nie przynosi specjalnej ulgi, gdy czujesz że świat wokół Ciebie się zapada i wszystko inne przestaje mieć znaczenie. Kiedy jesteś w totalnym emocjonalnym piekle, to pragniesz jedynie tego, aby ból się już skończył.
Na szczęście ten stan nie trwa wiecznie, w końcu cierpienie złagodnieje, rany psychiczne się wygoją i znajdziesz nową miłość. Ale zanim to się stanie skorzystaj z naszych rad, jak przyśpieszyć ten proces.

1. Nie uciekaj od bólu

Świadomość, że taki stan prędzej, czy później minie daje pewną pociechę. Ale teraz żal uderza Cię z cała siłą, przychodzi falami i musisz przez to przejść. Kiedy ból przychodzi, oddychaj głęboko, poczuj cały ten smutek i zauważ, jak powoli słabnie. Tak będzie przez jakiś czas, w niektóre dni będzie lepiej, w inne gorzej. Ale czas nieubłaganie będzie studził emocje. Nie staraj się zalewać smutków alkoholem, zwłaszcza w samotności - tylko przedłużysz cierpienie.

2. Nie miej do siebie pretensji za swój stan

Nie ma jednej słusznej drogi dla wszystkich, którzy zmagają sie z bólem. Jedni płaczą, inni trenują intensywnie, jeszcze inni wychodzą na miasto i imprezują. Wypróbuj, co działa na Ciebie i nie czuj wstydu z tego powodu. Masz prawo do rozpaczy i już.

3. Staraj się być zajęty

Zaplanuj swój czas najlepiej, jak potrafisz. Nic tak nie karmi złych głosów w naszych głowach, jak bezczynność. Rób plany z przyjaciółmi, korzystaj z karnetu na siłownię, wychod  do kina. Pomoże Ci to przypomnieć sobie, że wciąż jest wiele rzeczy, które warto robić, nawet jeśli jesteś singlem.

4. Nie przechodź przez to sam

Czas spędzony w samotności sprzyja przetrawieniu swoich emocji, ale nie spędzaj tak wszystkich swoich wolnych chwil. Spędzaj jak najwięcej czasu z przyjaciółmi i innymi życzliwymi, sympatycznymi osobami. Podziel się z nimi swoim żalem. Na pewno Cie nie wyśmieją, przeciwnie, możesz liczyć na ich wsparcie. Najgorsza rzecz, jaką możesz zrobić, to izolować sie od innych.

5. Umawiaj się na randki i uprawiaj seks

Może się to wydawać kiepska radą, ale o ile nie oszukujesz nikogo, to nie ma w tym nic złego. Pożądanie i świadomość, że ktoś Ci pożąda może być pomocne. Na świecie jest mnóstwo ludzi, dla których jesteś fajnym, atrakcyjnym facetem. Warto sobie o tym przypominać, kiedy ból odrzucenia zaczyna sprawiać, że czujesz się bezwartościowy.

6. Odkryj siebie na nowo

Często, gdy zaczynamy spotykać się z kimś, to staramy się robić razem wszystko. Teraz możesz przypomnieć sobie dawne pasje, na które ostatnio nie miałeś czasu. Zrób to, o czym od dawna myślałeś, ale jakoś nie było okazji - może to być np. samotna podróż, czy wspinaczka, A może zawsze chciałeś zrobić patent żeglarski, ale Twoja eks bała się wody? Teraz jest czas na takie rzeczy.

7. Znajdź nowe hobby

Nowy Ty, nowe otwarcie - wypróbuj nowe hobby, na przykład majsterkowanie, gotowanie, stolarstwo, cokolwiek, co zajmie ręce i da Ci poczucie, że tworzysz now jakość. A kiedy zajęte są ręce, to dajesz podświadomości przestrzeń do uzdrawiania emocji.

8. Bądź dla siebie dobry

Sprawiaj sobie przyjemności, dlaczego nie. Traktuj siebie tak, jakbyś potraktował cierpiącego przyjaciela - wyrozumiale, hojnie i życzliwie.

Zobacz również:
Klasyczne zginanie ramion z hantlami może zbudować bicepsy, ale niekoniecznie siłę, której potrzebujesz w codziennym życiu. Oto funkcjonalny trening, który da Ci i masę, i siłę funkcjonalną, a w którym klasyczne ćwiczenia robisz w pozycji, w której pracują wszystkie mięśnie. Trenuj trzy razy w tygodniu.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA