Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Hokejowa ostra jazda

Szybkość i finezja. Siła i technika. Wytrzymałość i precyzja. Hokej to gra, w której może zdarzyć się wszystko. Pod warunkiem że umiesz utrzymać się na nogach.

Hokej Skoda
Jazda na łyżwach to najszybszy sposób poruszania się człowieka na własnych nogach. Dowód? Jeremy Wotherspoon, rekordzista świata na 500 m, poruszał się ze średnią prędkością 52,89 km/h, podczas gdy Usain Bolt podczas swojej rekordowej "setki" biegł ze średnią prędkością 37,58 km/h.

Ale hokej to coś dużo więcej niż tylko szybka jazda. To umiejętność błyskawicznej zmiany kierunku jazdy oraz precyzyjnego operowania kijem i krążkiem, w dodatku będąc atakowanym przez przeciwnika, który nierzadko waży 100 kg i pędzi na Ciebie jak lokomotywa. Nic dziwnego, że hokeiści to nie tylko jedni z najtwardszych sportowców, ale też jedni z najwszechstronniejszych.

Zobacz, jak możesz przygotować swoje mięśnie do walki na lodzie. To będzie naprawdę ostra jazda.

Nie daj się zwalić z nóg

Brzuch to podstawa. Siła na lodzie bierze się właśnie z mięśni tej części korpusu. To one utrzymują w jednym kawałku górę i dół ciała. Zmieniaj ćwiczenia na każdym treningu, ale serie zawsze wykonuj do momentu, gdy już nie możesz zrobić kolejnego powtórzenia. Oprócz tego oczywiście wzmacniaj nogi (mięsień czworogłowy i dwugłowy uda), co sprawi, że trudniej będzie wywrócić Cię na lodzie.

1. Brzuszki z obciążeniem

Połóż się na plecach i zegnij nogi w kolanach. Talerz trzymaj na klatce piersiowej. Unieś tułów (ma być wyprostowany). Wykonaj 3 serie z maksymalną ilością powtórzeń.

2. Przysiady

Stań w rozkroku ze sztangą opartą na barkach przed sobą. Zrób przysiad, aż uda będą równolegle do podłoża. Trzymaj prosty tułów. Zrób 3 serie po 12 powtórzeń.

3. Zginanie nóg na maszynie

Połóż się na maszynie i zablokuj nogi łydkami o uchwyt. Zegnij kolana i zbliż pięty do pośladków, a potem je opuść. Nie blokuj kolan. Wykonaj 3 serie po 15 powtórzeń.

4. Wykroki z hantlami

Weź hantle i stań w lekkim rozkroku. Zrób wykrok jedną nogą i obniż pozycję, aż udo nogi wykrocznej będzie równolegle do podłoża. Zrób 2 serie po 15 powtórzeń na każdą nogę.

Škoda na lodowej tafli

Firma Škoda od 1992 roku jest głównym sponsorem hokejowych mistrzostw świata - to najdłuższa współpraca tego typu w historii sportowych imprez tej rangi. Najbliższe hokejowe mistrzostwa globu odbędą się w Helsinkach i Sztokholmie w dniach od 3 do 19 maja 2013 roku.

S

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij